UMC - Unió de Músics de Catalunya

L’organització sindical Unió de Músics de Catalunya, UMC, és una federació d’entitats representatives dels músics professionals de Catalunya. Es va constituir formalment el febrer de 2003, tot i que les entitats fundadores ja portaven uns quants anys realitzant accions conjuntes.
Els socis de la UMC són les entitats, no els músics individualment, ja que és una organització que respecta i dóna suport a les diferents associacions de músics professionals que ja existeixen en el territori català. Actualment aglutina més de 3.000 músics que són socis de les entitats federades a la UMC.
La federació UMC està present a la junta directiva del Consell Català de la Música (CCM) i de la Red de Organizaciones de Autores e Intérpretes de Música (ROAIM).

Els objectius principals de la UMC:
•Defensar els drets professionals i socials dels músics.
•Coordinar les diferents entitats representatives de músics professionals de Catalunya i donar suport i potenciar la cooperació entre les entitats federades.
•Fer-se càrrec de la política sindical i de la gestió professional comuna a totes les associacions, per tal que aquestes puguin dedicar-se plenament a les seves funcions específiques.

Activitats i campanyes en marxa:
•Campanya per la regularització laboral
•Campanya per la música en viu
•Campanya Ballem en Català
•Campanya per un conveni col.lectiu del professorat

Serveis Professionals:
•Servei de gestió laboral i fiscal.
•Facturació de les actuacions a través de MUSICAT.
•Assessorament jurídic de Blasco Sellarès & Associats.
•Carnet anual de la UMC.

Serveis Informatius:
•Web informativa www.uniodemusics.org
•Publicació trimestral de la revista de la Unió, L’Instrument, amb borsa de treball,
encants i l’actualitat del sector.

Serveis per conveni:
•Operativa bancària gratuïta amb Caixa Penedès.
•Descomptes en els següents establiments: Adagio, Central de Telefonia, CRI2, Discos Castelló, KOS Fisioterapeutes, L’Orella, National ATESA, Rock & Classics, Teddysound, Rosazul, TOT CAR, Music Program SL, Hoteles Jale Monasterio, DKV Assegurances.

La Comissió Executiva de la Unió de Músics de Catalunya està formada per les següents persones:

President: Antoni Mas (MUSICAT)

Vicepresident: Max Sunyer (AMJM)

Secretari: Miguel Cruz (AMT)

Tresorer: Cecilio Tieles (ACIMC)

Vocals:
Jordi Àlvarez (AMICS)
Miguel Cruz (AMT)
Jaume Barri (AMAPEI)
Joan Carles Blanch (MIKROKOSMOS)

PLAÇA VÍCTOR BALAGUER, 5, 2N, 08003 BARCELONA

TF. 932 684 637 FAX 935 111 754