JM Catalunya presentarà Lluís Grané i Azahar Ensemble en un concert propi al Festival Emergents a L’Auditori de Barcelona

Aquesta actuació és fruit del conveni entre Joventuts Musicals de Catalunya i L’Auditori, i pretén donar a conèixer tant joves intèrprets com el compositor de la Xarxa de Músiques.
11/04/2017 |

Joventuts Musicals de Catalunya és una de les entitats que fa possible el Festival Emergents. Per aquest motiu, Lluís Grané i Azahar Ensemble, músics inclosos en la temporada 15-16 de la Xarxa de Músiques a Catalunya, actuaran en el marc del festival a L'Auditori de Barcelona el dimecres 19 d'abril a les 19:30h i a les 20:20h, respectivament.

Lluís Grané, guanyador del Concurs internacional de piano Alicia de Larrocha, és un dels joves pianistes catalans més destacats del moment, un dels millors intèrprets actuals de música ibèrica per a piano. En aquesta ocasió ofereix un programa que inclou peces d'Enric Granados i d'Isaac Albéniz.

El quintet de vent Azahar Ensemble (Frederic Sánchez, flauta, Maria Alba Carmona, oboè, Miquel Ramos, clarinet, Antonio Lagares, trompa, María José García, fagot) ha estat guanyador de l'ARD International Music Competition de Munic, probablement un dels més prestigiosos del món. Aquest fet li ha possibilitat la projecció internacional. En aquest concert interpretaran el Quintet de vent en La major op. 43 de Carl Nielsen.

Ambdós artistes han estat dedicataris de sengles obres del jove compositor Joan Magrané, Premi de Composició Reina Sofia 2015, que ha estat compositor de la Xarxa de Músiques la temporada 15-16, gràcies a la col·laboració entre la Fundació de Música Ferrer-Salat i Joventuts Musicals de Catalunya. Així, Lluís Grané interpretarà Fulls d'àlbum (a Enric Granados, unes pàgines d'Efemèride) mentre que Azahar Ensemble presentarà Un Tapís (l´unicorn).

El concert es clourà amb el debut a Barcelona de la violinista Tamsin Waley-Cohen (21:10h), nominada com a Rising Star per l'European Concert Hall Organization i presentada pel Town Hall, Symphony Hall de Birmingham.

Per als socis de les associacions locals de Joventuts Musicals, les entrades a tots els concerts tenen un 50% de descompte amb la presentació del carnet.

L'Emergents Barcelona Music Festival, que posa en valor el nou talent d'aquí i d'arreu, neix de la temporada de música de cambra i s'estén fins arribar a la música simfònica i el jazz. En aquesta primera edició, el festival se celebra del 18 al 23 d'abril i durant tota la setmana passaran per L'Auditori una trentena de joves talents nacionals i internacionals. Són 6 dies amb 18 concerts que permetran descobrir algunes de les joves promeses del futur musical més immediat.

Documentació adjunta