Kebyart Ensemble guanya el Premi Joventuts Musicals de Catalunya inclòs en el Premi El Primer Palau

S'atorga al millor intèrpret d'obra d'autor català
01/12/2016 |

Aquest dimecres 30 de novembre s'han entregat els premis del certamen El Primer Palau 2016. Un concurs que inclou el Premi Joventuts Musicals de Catalunya al millor intèrpret d'autor català. El premi és fruit del conveni signat entre la Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana i Joventuts Musicals de Catalunya. En la seva segona edició, aquest premi específic s'ha atorgat al quartet de saxos Kebyart Ensemble, el qual efectuarà una gira de concerts a la Xarxa de Músiques a Catalunya 17-18. El quartet, format per Pere Méndez (saxo soprano), Víctor Serra (saxo alt), Robert Seara (saxo tenor) i Daniel Miguel (saxo baríton), va rebre el premi de mans de la presidenta de la federació, Mònica Pagès, en l'acte d'entrega de premis.

El mateix Kebyart Ensemble ha estat el guanyador del Premi El Primer Palau 2016, dotat amb 5.000 euros, segons el veredicte del jurat d'aquesta vint-i-unena edició, format per Manel Valdivieso (director d'orquestra), Josep Fuster (clarinet), Enrique Bagaría (pianista), Àlex Robles Fitó (coordinador de Catalunya Música) i Mercedes Conde Pons (coordinadora del cicle El Primer Palau). D'aquest quartet, que va debutar al Palau en el quart concert del cicle, el dia 3 de novembre, el jurat ha destacat l'atractiu de la formació i el programa presentat, la capacitat de treball i de progressió musical en el futur i l'entusiasme i comunicació musical dels seus integrants.

El jurat també ha decidit concedir dos accèssits, dotats amb 1.250 euros cadascun: al contrabaixista Joaquín Arrabal, per aconseguir extreure un magnífic so d'un instrument poc habitual en l'àmbit solista i pel seu enorme talent musical, i al pianista Daahoud Salim, tot destacant-ne la personalitat artística i l'esperit lliure, sumats a una molt bona tècnica pianística.

Per la seva banda, el jurat de la crítica, format pels crítics musicals Josep Barcons, Xavier Chavarria, Javier Pérez Senz, Jorge de Persia i Xavier Pujol, ha atorgat el Premi de la Crítica, dotat amb 1.000 euros (destinats a comprar material musical), a l'arpista Esther Piñol, d'impecables prestacions musicals.

Addicionalment, el premi que atorga per cinquè any consecutiu Catalunya Música ha estat concedit també al Kebyart Ensemble. El guardó consisteix en la promoció internacional de l'intèrpret a través de la xarxa de la Unió Europea de Radiodifusió.

Oberta la convocatòria d'El Primer Palau 2017

La convocatòria per participar en el cicle El Primer Palau 2017 ja és oberta, incloent-hi també el Premi Joventuts Musicals de Catalunya. El termini per presentar candidatures acaba el 13 de gener de 2017. Com és habitual, la convocatòria s'adreça a instrumentistes de corda, teclat, vent o percussió, cantants, duos amb piano i grups de música de cambra constituïts, de nivell superior o graduats. Els sol·licitants hauran de ser de nacionalitat espanyola o residents a l'Estat espanyol, nascuts a partir de l'any 1990, en el cas dels instrumentistes, o a partir de l'any 1987, en el cas dels cantants. Podeu consultar les bases aquí.