Nikola Tanaskovic guanya el Premi Joventuts Musicals de Catalunya inclòs en el Premi El Primer Palau

S'atorga al millor intèrpret d'obra d'autor català
30/11/2017 |

Aquest dijous 30 de novembre es lliuren els premis del certamen El Primer Palau 2017. Un concurs que inclou el Premi Joventuts Musicals de Catalunya al millor intèrpret d'autor català. El premi és fruit del conveni signat entre la Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana i Joventuts Musicals de Catalunya. En la seva tercera edició, aquest premi específic s'ha atorgat a l'acordionista d'origen serbi Nikola Tanaskovic, que també ha estat guardonat amb un accèssit del Premi El Primer Palau. Tanaskovic, gràcies al Premi Joventuts Musicals de Catalunya, efectuarà una gira de concerts a la Xarxa de Músiques a Catalunya 18-19. Tanaskovic rebrà el premi de mans del president de la federació, Joan Magrané, en l'acte d'entrega de premis.

El jurat d'aquesta vint-i-dosena edició ha estat format per Pierre Réach (pianista), Katia Michel (pianista), Alberto García Demestres (compositor), Raimon Colomer (responsable de producció de Catalunya Música) i Mercedes Conde (coordinadora del cicle El Primer Palau). De Nikola Tanaskovic, que va interpretar obres d'Scarlatti, Charles, Gubaidulina i el pare Soler, el jurat n'ha destacat "la musicalitat aconseguida amb un instrument poc valorat en l'àmbit de la música culta i la defensa sòlida d'un programa arriscat, contrastant i de gran interès musical".

El Premi El Primer Palau 2017 s'atorga a la soprano Mercedes Gancedo. Segons el jurat, la cantant que va debutar al Palau en el quart i últim concert del cicle, el dia 3 de novembre, "va destacar per la maduresa artística", així com per "la qualitat i bellesa del seu timbre, la versatilitat del seu perfil artístic i del programa presentat i la ferma projecció professional que ja comença a consolidar-se", qualitats que li han valgut el reconeixement del jurat. El premi és dotat amb 5.000 euros, oferts per Mitsubishi Electric Europe B.V. Sucursal Espanya. La cantant també rebrà el Premi Catalunya Música, consistent en l'enregistrament d'una maqueta professional amb un repertori seleccionat per la guanyadora i en la promoció internacional a través de la xarxa de la Unió Europea de Radiodifusió.

A més, el jurat també ha decidit atorgar dos accèssits, de 1.250 euros cadascun, a l'acordionista Nikola Tanaskovic i al duo de pianos IndiviDUAL, format per Pierre Delignies i Alice Burla; ambdós guardonats van debutar al Palau al tercer concert del cicle, el 27 d'octubre. El duo de pianos també rebrà el Premi de la Crítica, valorat en 1.000 euros per a la compra de material musical. El jurat d'aquest premi ha estat format pels crítics Javier Pérez Senz, Josep Barcons, Jorge de Persia, Mònica Pagès i Antoni Colomer.

Oberta la convocatòria de participació a El Primer Palau 2018

La convocatòria per participar en el cicle El Primer Palau 2018, adreçat a instrumentistes de corda, teclat, vent o percussió, cantants, duos amb piano i grups de música de cambra constituïts, de nivell superior o graduats, ja és oberta. Els sol·licitants hauran de ser de nacionalitat espanyola, o residents a l'Estat espanyol, nascuts a partir de l'any 1991 en el cas dels instrumentistes, o a partir de l'any 1988 en el cas dels cantants. Els candidats hauran d'enviar la sol·licitud de participació al cicle abans del dia 12 de gener de 2018. Podeu veure les bases aquí.