L'Associació Idea es converteix en la primera entitat associada de Joventuts Musicals de Catalunya

Amb els nous estatuts, s'obre la porta de la federació també a entitats culturals que no siguin de JM
26/01/2017 |

En la darrera Assemblea General de Joventuts Musicals de Catalunya, celebrada el juny passat, es va aprovar una modificiació històrica en els seus estatuts, creant la nova figura de les entitats associades. Si fins ara, a Catalunya, només podien formar part del moviment de Joventuts Musicals les associacions locals que utilitzaven aquest nom, a partir d'aquest canvi també s'hi podran incoporar aquelles entitats culturals i musicals que comparteixin naturalesa i objectius amb JM.

D'aquesta manera, Joventuts Musicals de Catalunya vol ser la xarxa de referència per a tota una constel·lació d'entitats que treballen en favor de la cultura i de la música però que no formen part de cap circuit, i menys d'un moviment amb tanta presència nacional i internacional com Joventuts Musicals. La fòrmula de les entitats associades ja s'aplica des de fa anys amb molt èxit a la pròpia federació internacional de Joventuts Musicals, Jeunesses Musicales International.

La primera entitat a acollir-se a aquesta nova via ha estat l'Associació Idea de La Cellera de Ter, que ha arrancat amb força organitzant tota una temporada estable, Sona Amer. Aquesta entitat ha estat admesa provisionalment per la junta directiva de Joventuts Musicals de Catalunya, a l'espera de ser admesa definitivament en l'Assemblea General que se celebrarà el proper 18 de març a Barcelona.