Es fan públiques les bases del 36è Concurs de Joves Compositors, 2015 Premi Internacional Frederic Mompou

El concurs, organitzat per JM Barcelona, va adreçat a compositors menors de 35 anys, la composició ha de ser per a quartet de saxofons (soprano, alt, tenor i baríton) i les partitures s’han de presentar abans del 5 d’octubre
06/03/2015 |

Aquesta setmana s'han fet públiques les bases del 36è Concurs de Joves Compositors, 2015 Premi Internacional Frederic Mompou, que organitza Joventuts Musicals de Barcelona (www.jmbarcelona.com). El concurs és en memòria del matrimoni Mompou-Bravo, que van ser-ne presidents d'honor, i està adreçat a qualsevol compositor l'edat del qual no superi els 35 anys el dia 31 de desembre de 2015. Les obres han de ser completament inèdites. La formació per a aquest any serà per a quartet de saxofons (soprano, alt, tenor i baríton). L'estil, l'escriptura i l'estructura de l'obra és completament lliure i la durada aconsellada és entre 10 i 18 minuts.

El Premi Internacional Frederic Mompou consta per a aquesta edició d'un guardó de 4.000 €, l'edició i la comercialització de la partitura guanyadora a càrrec de l'Editorial Boileau i l'estrena de l'obra en els concerts de la Xarxa de Músiques a Catalunya. La data límit de presentació de les obres és el dilluns 5 d'octubre de 2015, inclòs.

El jurat, que es donarà a conèixer quan es faci públic el veredicte, estarà format per cinc membres de reconegut prestigi en l'àmbit de la música contemporània. El veredicte es comunicarà abans del 20 de desembre de 2015, en un acte públic i a la web www.jmbarcelona.com.

L'obra guanyadora, d'acord amb la programació de JMB, s'estrenarà en el circuit de concerts de la Xarxa de Músiques a Catalunya que organitza Joventuts Musicals de Catalunya. El concert serà enregistrat i difós a través de l'emissora Catalunya Música.