La Xarxa de Músiques a Catalunya presenta una nova fornada de talent

16 propostes formen la programació de la temporada 16-17, que tindrà a Miquel Oliu com a compositor resident i que oferirà més de 100 concerts arreu de Catalunya
16/09/2016 |

Vic, 16 de setembre de 2016.- Aquest migdia s'ha presentat, en el marc del 28è Mercat de Música Viva de Vic, la temporada 16-17 de la Xarxa de Músiques a Catalunya, el circuit de concerts de Joventuts Musicals de Catalunya. El catàleg artístic de la Xarxa de Músiques 16-17 presenta un total de 16 propostes repartides en cinc categories: Clàssica, Jazz, Arrel, En Família i JMCrea, dedicat aquest darrera a propostes transversals. Aquestes 16 propostes podran actuar arreu de Catalunya a través del circuit que conformen les 40 entitats locals de Joventuts Musicals repartides pel territori. En línia amb les darreres temporades, en què el volum de concerts ha experimentat un increment molt destacat, estan programats més de 100 concerts arreu del país.

Pel que fa a la música clàssica, que continua essent el gènere principal de la Xarxa, s'inclouen deu propostes: el Cosmos Quartet (guanyador del Concurs Internacional Carl Nielsen), la pianista Karla Martínez (guanyadora del Concurs de Joves Intèrprets de Piano organitzat per JM Vilafranca del Penedès), el guitarrista Ferran Talarn (millor intèrpret català del Certamen Miquel Llobet), el Dúo Degas (un dels seus integrants -Ander Tellería- fou guanyador del Premi JM Catalunya dins del concurs El Primer Palau), el grup de música antiga Mos Azimans, el duo de viola i piano d'Agnès Mauri i Benedek Horváth (guardonats a El Primer Palau), l'Accentus Trio, el Limnos Quartet de saxòfons (que interpretaran a més l'obra guanyadora del Concurs Internacional de Composició Frederic Mompou 2016), el pianista Albert Cano Smit, (proposat pel Concurs Internacional Ricard Viñes de Lleida) i el duo de mezzo i piano de Cristina Segura i Josep Surinyac (proposat pel Conservatori Superior de Música del Liceu).

D'altra banda, la categoria de jazz inclou els conjunts Xavi Torres Trio (Grup de l'Any dels Premis de l'Associació de Música de Jazz i Música Moderna de Catalunya) i Saphie Wells & The Swing Cats (proposta del Taller de Músics). En músiques d'arrel, els seleccionats han estat el conjunt flamenc Juan Antonio López Sextet (proposta de l'ESMUC i del Fringe Festival de Torroella) i Roba Estesa (guanyador del concurs Sons de la Mediterrània). Com a espectacle familiar s'ha seleccionat Setze cordes, del Quartet Qvixote (proposta de L'Auditori de Barcelona). Finalment, l'apartat JMCrea ha escollit l'espectacle Revisting Zarathustra del Joan Vidal Sextet (proposta de L'Auditori de Barcelona).

Aquesta selecció és una bona mostra dels millors artistes emergents del nostre país en cadascun dels gèneres representats. Així, dels 53 músics que hi participaran, 49 són catalans o residents a Catalunya, en una clara aposta per la promoció del talents autòctons sense però tancar-se als millors joves intèrprets internacionals.

Les propostes s'han seleccionat a través de les complicitats i acords que Joventuts Musicals de Catalunya teixeix amb els diversos agents culturals del país. D'aquesta manera la Xarxa es reafirma com un aparador de la vitalitat musical de Catalunya, tant pels intèrprets seleccionats com per les institucions que hi participen.

MIQUEL OLIU, COMPOSITOR DE LA XARXA DE MÚSIQUES 16-17

Per segona temporada a més, la Xarxa de Músiques comptarà amb un compositor en residència, en el marc del Premi de Composició Reina Sofía i com a fruit d'un acord de col·laboració amb la Fundació de Música Ferrer-Salat. El compositor de la Xarxa de Músiques 16-17 es Miquel Oliu, guanyador del Premi Reina Sofía 2015, que compondrà dues obres que seran seran escrites expressament per dos artistes de la Xarxa 16-17 i la seva estrena absoluta es produirà en el marc de la mateixa Xarxa. Es tracta del duo Agnès Mauri i Bendek Horváth i del pianista Albert Cano Smit.

La Xarxa de Músiques és el circuit de concerts que organitza la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, que enguany fa 30 anys de la seva creació i que, des de 1995, presenta una selecció de les millors propostes musicals produïdes al nostre país. Aquestes propostes giren per tot Catalunya a través de la xarxa d'entitats locals de Joventuts Musicals que les contracten. Les 40 entitats locals de Joventuts Musicals constituïdes legalment i presents a tot el territori fan de la Xarxa de Músiques l'únic circuit musical estable de Catalunya.

Joventuts Musicals de Catalunya és una federació territorial independent adscrita a la Confederación de Juventudes Musicales de España però amb entitat legal i projecte propis i diferenciats. Forma part, per tant, del moviment internacional de Jeunesses Musicales, qualificat per l'Unesco com el "moviment cultural juvenil més important del món".

Documentació adjunta