Relleu històric a Joventuts Musicals d'Espanya

Jordi Roch és rellevat com a president per l'actual secretari general de JM Catalunya, Miquel Cuenca
17/06/2016 |

Granada ha estat aquest cap de setmana passat l'escenari d'un relleu històric en el si de la Confederació de Joventuts Musicals d'Espanya (JME). L'actual president Jordi Roch ha donat per finalitzada una presidència de 53 anys, passant el relleu a una candidatura completa de 16 persones encapçalada per Miquel Cuenca, actual secretari general de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya. D'aquesta manera es clou l'etapa més llarga i fecunda de Joventuts Musicals d'Espanya i s'efectua un important relleu generacional.

Aquest relleu va tenir lloc en el transcurs de l'Assemblea General Ordinària 2016 celebrada a l'Hotel Alixares de Granada. Una assemblea a la qual hi van assistir delegats de les associacions locals de Joventuts Musicals de tot l'estat, essent especialment concorreguda a causa de la transcendència de les decisions que s'hi anaven a prendre. El punt més esperat de l'ordre del dia eren les eleccions al Consell de Direcció (junta directiva), a la qual finalment només hi va concórrer una candidatura, la que tenia a Miquel Cuenca com a candidat a president. Així doncs, aquesta fou escollida per aclamació i es presenta com l'equip que ha de donar un nou impuls a Joventuts Musicals.

El president sortint, Jordi Roch i Bosch (Barcelona, 1931), és metge i gestor musical i una autèntica institució en el si del moviment de Joventuts Musicals: president de JME des de 1963, President d'Honor de Jeunesses Musicales International (la federació internacional de Joventuts Musicals), Membre Honorari de l'EMCY i Membre Consultor de la UNESCO. El substituirà en el càrrec Miquel Cuenca i Vallmajó (Banyoles, Girona, 1976), promotor cultural, actual secretari general de Joventuts Musicals de Catalunya i director del Ateneu - CMEM de Banyoles.

La nova junta directiva comptarà, a més, amb el jove baríton granadí Pablo Gálvez com a vicepresident primer, el jove compositor barceloní Gerard Valverde com a vicepresident segon, l'avilès Antonio Martín de secretari general i el doctor en econòmiques egarenc Antoni Amorós com a tresorer. Completen la junta representants de les associacions locals de Motril, León, Vinaròs, Sanlúcar de Barrameda, Tui, Martorell, Gijón, Mérida, Banyoles, Valladolid i Figueres.

Tal como preveuen els estatuts, el relleu es farà efectiu el 31 de desembre d'enguany. La junta directiva entrant s'ha compromès a, entre d'altres punts, proposar a Jordi Roch com a president d'honor de JME, reformar i actualizar els estatuts de JME, traslladar la seu de la confederació a Madrid, prioritzar el recolzament a les associacions locals de Joventuts Musicals i als joves músics, potenciar el Pla de Concerts i el Concurs Permanent -projectes bandera de la Confederació- i renovar la imatge corporativa i el pla de comunicació de JME.

El president entrant, Miquel Cuenca, va voler destacar, en referència a Jordi Roch, que "una persona que ha dedicat tota la seva vida a Joventuts Musicals mereix el nostre més profund agraïment i un reconeixement públic, així com un relleu que realci el seu treball i que respecti el seu llegat". I es comprometre a què l'Assemblea General 2017 es plantegi com un homenatge al president Roch.

Documentació adjunta