Resultats del 33 CONCURS DE JOVES COMPOSITORS, 2012 PREMI INTERNACIONAL FREDERIC MOMPOU

La guanyadora és l’obra Reveal del compositor xinès Wei Zhigong
06/12/2012 |

El passat dia 29 de novembre, el jurat del 33è. Concurs de joves compositors Premi Internacional Frederic Mompou, de Joventuts Musicals de Barcelona, format pels senyors Armand Grèbol, David Padrós, Kiev Portella, Jesús Rueda, i Miquel M. Badal que actua també com a secretari del concurs, analitzades, debatudes i valorades les 96 obres presentades en termini i forma al concurs, un cop fetes les oportunes seleccions i votacions, acorden atorgar el Premi Internacional Frederic Mompou a l’obra Reveal del compositor xinès Wei Zhigong, presentada sota el pseudònim Leonardo.

També, i com a reflex de la qualitat de les obres presentades, s'ha decidit atorgar una menció honorífica a l’obra Gevurah del compositor català Jordi Flaquer, presentada amb el pseudònim Madame Bovary.

S’han rebut partitures que provenen de l’Alemanya,  Argentina, Armènia, Austràlia, Bèlgica, Brasil. Canadà, Colòmbia, Corea, Eslovàquia, Espanya, Estat Units, França Geòrgia,  Gran Bretanya, Grècia, Iran, Mèxic,  Nova Zelanda, Polònia Portugal, Rússia Tailàndia, Ucraïna, Uganda Uruguai, Veneçuela, Xile , Xina,  Xipre i Zimbàbue.

El Premi Internacional Frederic Mompou, es per a compositors de qualsevol nacionalitat que tinguin menys de 35 anys i consisteix en un premi de 5.000€, estrena de l’obra i edició de la partitura a càrrec de l’Editorial Boileau.

El Concurs per a Joves Compositors de Joventuts Musicals de Barcelona va ser creat l’any 1979.  Cada any es convoca per a una formació diferent.

Frederic Mompou va ser President d’Honor del Concurs. Mort el compositor, assumí la presidència la seva vídua Carme Bravo.

L’any 2003, el Concurs passà a ser d’àmbit internacional i es constituí el Premi Internacional Frederic Mompou.