Dúo Degas: ‘‘L’acordió ens va agradar molt per les seves possibilitats’’

Ander Tellería és guanyador del Premi JM Catalunya al millor intèrpret d'obra d'autor català inclòs en el Premi El Primer Palau. Es presenta a la Xarxa a duo amb 'Ballet i pintura', un recital que uneix la dansa i la pintura.
10/01/2017 |

El Dúo Degas realitzarà quatre concerts a la Xarxa de Músiques aquest gener: Valls (12 de gener), Moià (14 de gener), Vilafranca del Penedès (22 de gener) i Amer (28 de gener). Els entrevistem per indagar en la seva carrera professional.

Com és que vau decidir tocar l'acordió?

El que ens interessava als dos des de petits era fer música, l'instrument fou una cosa que al principi no vam decidir. Tanmateix, ens va agradar molt per les seves possibilitats, i per això hem continuat amb l'acordió.

Què sentiu quan esteu immersos en un concert? Què us passa pel cap?

El nostre cap està concentrat a compartir els sentiments de la música amb el públic. Som un duo que dóna molta importància a la comunicació amb el públic, i aquest és l'objectiu des del primer assaig.

Com veieu la situació de la música clàssica al nostre país?

La música clàssica al nostre país és molt apreciada en alguns cercles, però no massa en gran part de la societat. Per tal que això canviï, creiem que els músics hem d'oferir coses diferents i els programadors apostar per elles.

Formeu part de la Xarxa perquè tu Ander vas guanyar el Premi JM Catalunya inclòs en el Premi El Primer Palau. Quina importància creieu que tenen els concursos en la carrera d'un jove músic?

El que aporten la majoria dels concursos és, més enllà del premi, poder tocar en una situació extrema en la qual t'escolten grans professionals, i tenir un currículum bonic. De totes maneres, són concursos com el de Joventuts Musicals els que aporten una gran diferència, amb els concerts del premi es guanya una gran experiència que t'ajuda molt a tenir una carrera com a intèrpret.

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals? Què en penseu de la seva activitat?

La seva activitat és molt important per als joves músics. Coneixem com funciona Joventuts Musicals i sempre són molt eficaços i agradables. Són una porta per conèixer nous públics i gaudir de Catalunya i tot el que ofereix.

Parleu-nos de les peces que interpretareu en els concerts de la Xarxa. Per què les heu escollit?

El Dúo Degas sorgeix com una unió entre la pintura i el ballet. Es pretenen unir aquestes dues arts a través de la música amb obres que tinguin alguna relació. Els quadres d'una exposició de M. Mússorgski van ser escrits per ser tocats en una exposició, i la resta d'obres fan referència a balls. Per tot plegat, el nom del duo no podia ser cap altre que Dúo Degas.

A part de la vostra participació a la Xarxa, quins són els vostres propers reptes professionals?

Amb el duo gravarem un disc amb obres de P. Glass i W. A. Mozart, però a part tots dos desenvoluparem un treball com a solistes. Interpretarem concerts a Berlín, Viena, la Fundació Juan March, Hannover, amb l'Orquesta Sinfónica de Bilbao, etc.

QÜESTIONARI BREU

Un instrument (a part del vostre): contratenor

Un director: Vladimir Jurowski

Un solista: Ivo Pogorelich