Entrevista amb el Quartet Albèniz

Actuaran a la Xarxa juntament amb la pianista Katia Michel
19/02/2011 | 

Com definiríeu els trets distintius del vostre quartet?

Escolta, voluntat d’anar a l’una, flexibilitat musical i energia amb criteri, personalitat, empatia i receptivitat.

Sempre heu tingut vocació de fer música de cambra? O contempleu també la possibilitat d’una carrera com a solistes individuals?

La música de cambra sempre ha estat la experiència més satisfactòria i on ens sentim plenament realitzats com a intèrprets. Considerem que és un privilegi poder fer aquest treball conjuntament. Tot i que creiem que la carrera solística pot ser un bon complement esporàdicament, ara mateix no la contemplem com a alternativa.

Creieu que els concursos són importants o indispensables per a la carrera d’un jove músic?

Importants sí, molt. Obren moltes portes dins del món professional. Indispensables potser no, ja que no haver guanyat un concurs no t’exclou de fer carrera en aquest món.

Com és el dia a dia d’un músic ja Catalunya? Creieu que es té prou en compte el músics d’aquí?

Pensem que el món musical de Catalunya ha crescut molt en els darrers anys. Hi ha més orquestres i formacions musicals, auditoris i cicles de concerts, conservatoris i escoles de música... Això fa que en aquests moments es pugui viure a Catalunya i tenir una vida musical plena, pel que fa oferta musical i oportunitats professionals. Els músics d’aquí es valoren i molts poden ser profetes a la seva terra; malgrat això, a vegades es dóna prioritat a músics de fóra quan aquí hi comença ha haver una cantera de gent preparadíssima. I si aquests talents no troben feina aquí, marxen a treballar a un altre país, el que suposa una gran pèrdua.

Creieu que la música de cambra està prou valorada al nostre país? O és encara una assignatura pendent?

És una pregunta difícil de contestar i només podem parlar de la nostra experiència. Sempre que hem fet concerts tant a Catalunya com a la resta de l’Estat Espanyol hem tingut molt bona resposta del públic i creiem que la demanda està en crescendo; només cal veure que el nombre de grups de cambra establerts al nostre país amb renom internacional és cada cop més gran. Grups com el Quartet Casals considerem que són un exemple d’aquesta tendència. Tant de bo entre tots puguem anar cultivant i fent créixer aquest gènere tant especial. 

Quins són els vostres referents en la interpretació de la música de cambra?

Quartet Casals i el Quartet Hagen

Parleu-nos una mica del programa que fareu a la gira i per què l’heu elegit

La col·laboració amb la pianista Katia Michelle va començar l’any passat i l’experiència va ser molt bona. La idea de continuar formant tàndem amb ella ens va entusiasmar, i no vam dubtar en tirar-ho endavant.  Enguany interpretarem els quintets de Brahms i Dvorak per i quartet de corda i piano, que són obres mestres del repertori cambrístic. Creiem que és un programa molt atractiu per al públic a més de ser un gran repte a l’hora d’interpretar-lo. És un programa que ens fa molta il.lusió descobrir i treballar conjuntament amb la pianista Katia Michel.

Quins són els pròxims compromisos professionals, amb el quartet o amb altres formacions?

A més de la petita gira amb la pianista Katia Michel, el quartet ha estat convidat al Conservatori de Tarragona per a fer Masterclasses durant el mes de febrer. Separadament, els membres del quartet tenim diversos recitals amb grups de cambra com “Alla Breve Duo” o amb pianistes com Pau Casan; a més de concerts amb diverses formacions orquestrals com “Càmera Musicae”, l’”Ulster Orchestra” de Belfast

Quines us agradaria que fossin les vostres fites professionals immediates?

Poder continuar amb la mateixa línea de projecció musical que tenim com a grup actualment amb més regularitat.

Comentaris (0)
Comparteix:
Recomana a un amic Imprimir