Guillem Arnedo Band: ‘‘Quan toquem ens endinsem en el so i el ritme, en la interacció entre nosaltres’’

Guillem Arnedo Band & Celeste Alías presenta el seu segon àlbum, 'Let's Sing Oscar Hammerstein II', sobre els musicals que O. Hammerstein II va escriure juntament amb R. Rodgers i J. Kern per a l’escena de Broadway.
20/09/2017 |

Guillem Arnedo Band & Celeste Alías faran quatre concerts a la Xarxa de Músiques aquesta tardor: Valls (21 de setembre), Palafrugell (14 d'octubre), Figueres (17 de novembre) i L'Estartit (17 de desembre). Els entrevistem com a tast previ als concerts.

Com és que vau decidir crear la banda? I la col·laboració amb la Celeste Alías, com es va produir?

La banda va sorgir d'una manera natural. Fa anys que un cop al mes fem jam de cantants amb la Celeste, el DJ, el Jaume i el Jorge Rossy. D'aquí es va anar desenvolupant la banda, el concepte i el repertori. Jo simplement vaig agafar la iniciativa i el lideratge, proposant els temes i alguns arranjaments, tot i que treballem molt en grup a l'hora de tancar els temes.

Què sentiu quan esteu immersos en un concert? Què us passa pel cap?

Bàsicament la lletra i la melodia ens fan connectar amb les cançons. Un cop estem tocant ens endinsem en el so, en la interacció entre nosaltres, i en el ritme.

Com veieu la situació del jazz al nostre país?

Mentre que l'escena té una bona salut, les condicions laborals dels professionals dels músics que ens dediquem a la música en viu són desastroses. Legalment estem en una situació dramàtica, tenim una llei del 1985 que no compleix gairebé ningú i això ens deixa en una situació de precarietat absoluta.

Algun consell per a les bandes de jazz que s'inicien en aquests temps de crisi?

Que facin allò en el que creuen. Que siguin valents en mostrar i compartir la seva visió de la música, sigui quina sigui, sense complexos.

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals? Què en penseu de la seva activitat?

Pensem que és una iniciativa molt necessària. Al nostre país falten encara més entitats que dinamitzin l'escena d'una manera àmplia, com fa Joventuts Musicals. I a més que ho facin d'una manera professional i eficient.

La gent que assisteixi al vostre concert a la Xarxa de Músiques, què s'hi trobarà?

La música que ens emociona. La música dels musicals de Broadway, del compositor Richard Rodgers i del lletrista Oscar Hammerstein. Cançons que es denominen "estàndards del jazz", que provenen d'espectacles musicals. Tot això des del nostre plantejament, és a dir, amb els nostres arranjaments i improvisacions.

A banda de la vostra participació a la Xarxa, quins són els vostres propers reptes professionals?

Per ara és poder fer màxima difusió de la nostra música, del nou disc que hem llançat i ja començar a pensar en el proper disc. A banda d'això, tots el components de Guillem Arnedo Band col·laboren en molts projectes i lideren els seus propis grups.

QÜESTIONARI BREU

Un instrument (a banda del vostre): piano

Un compositor: Richard Rodgers

Un solista: Johnny Hodges