Joan Vidal: ‘‘La nostra versió d’ ‘Així parlà Zarathustra’ serà una experiència reveladora i sorprenent’’

El Joan Vidal Sextet reuneix el bo i millor de l'escena jazzística catalana, formant un autèntic All Star dels nostres nous talents. El grup presenta l’adaptació del poema simfònic més conegut de Richard Strauss.
22/02/2017 |

Joan Vidal Sextet actua a Sant Boi de Llobregat el dimecres 22 de febrer. Entrevistem el seu líder, en Joan Vidal, per descobrir més aspectes sobre el grup, que ja va ser present a la Xarxa de Músiques la temporada 14-15.

Presenteu una adaptació jazzística d'Així parlà Zarathustra de Richard Strauss. Què hi trobarem, en els vostres concerts de la Xarxa de Músiques?

Hi trobarem una experiència diferent, un viatge molt especial a través d'aquesta suite inspirada en la música majestuosa, grandiloqüent i amb un rerefons filosòfic del gran Richard Strauss. La nostra versió, estructurada en set parts, reuneix molts dels motius presents a l'obra original, i crec que serà una experiència reveladora i sorprenent sobretot per al públic que conegui l'obra del compositor alemany i pugui entendre i detectar els llaços comuns entre la nostra revisió en clau de jazz i el poema simfònic.

Què sents quan estàs immers en un concert? Què et passa pel cap?

L'experiència de tocar davant un públic atent és sempre un plaer, una medicina molt necessària. Centrant-me en el meu sextet, la sensació que tinc en cada un dels concerts que fem és d'una fluïdesa extrema, on cada integrant sap quin és el seu rol, escolta els altres i aporta el seu granet de sorra perquè la màquina avanci. Aquesta sensació de veure tots els músics del grup en sintonia: tocant, escoltant, mirant-se... em genera una sensació de relax i alhora fa que la música estigui viva i la mateixa partitura esdevingui una música completament diferent en cada concert. Aquesta sensació, que ja m'envaeix abans de cada concert, propicia la pregunta que formula sempre el meu cap abans de sortir a l'escenari: "I avui, què passarà?".

Quins són els últims projectes que heu portat a terme?

Deixant de banda els tres projectes que conformen, a hores d'ara, la discografia del sextet -Deptford Suite (2012), Illusionary Rhythms (2013) i Revisiting Zarathustra (2016)-, amb el sextet vam estrenar una proposta molt interessant juntament amb l'Orquestra de Cambra de Granollers. Un projecte amb música original centrat en la figura de l'escriptor Jorge Luis Borges que pretenia unir una formació clàssica i una de jazz. Un projecte de gran envergadura que ara tenim la intenció de repescar i donar-li continuïtat en una versió més cambrística i amb la col·laboració de l'ensemble Proyecto BETA.

I esteu ja pensant en un proper disc o en projectes futurs? Ens ho podeu avançar?

Amb el sextet no tinc projectes futurs, només alguna idea vaga però que encara se li ha d'acabar de donar forma. Ara mateix estic treballant en un encàrrec del grup Barcelona Clarinet Players que veurà la llum també en disc; en una peça-encàrrec per la Trobada de Violoncels 2017; i en els arranjaments d'un nou projecte del Gabriel Amargant amb quartet de corda.

QÜESTIONARI BREU

El teu pitjor defecte: el conformisme

La teva millor virtut: el conformisme

Què t'enduries a una illa deserta: Res, ja tenim prou coses