Mariola Membrives: ‘‘Abans de parlar bé, ja ballava sevillanes’’

Mariola Membrives presenta un repertori flamenc que homenatja mestres com Pastora Pavón, Marchena, Valderrama, La Paquera de Jerez o Chacón, reinterpretant cantes clàssics, però també a un Morente lorquià arriscat i innovador
23/11/2017 | 

Mariola Membrives fa gira a la Xarxa de Músiques durant tota la temporada 17-18: Banyoles (26 de novembre), Sant Cugat del Vallès (11 de gener de 2018), La Bisbal d'Empordà (21 de gener de 2018) i Figueres (23 de març de 2018). Entrevistem aquesta cantant i actriu cordovesa instal·lada a Barcelona per descobrir les seves inquietuds.

 

 

Com és que et vas decidir a interpretar flamenc?

Vaig néixer i créixer a Andalusia.  Des dels 4 anys la meva segona escola era la de ball. Abans de parlar bé, ja ballava sevillanes. Després vaig estudiar clàssic espanyol i flamenc. Tota la meva vida ha estat lligada a la música i el folklore de la meva terra natal d'una manera o altra. El flamenc és part de la meva cultura, encara que fou a Catalunya on vaig decidir estudiar el cante i l'art flamenc d'una manera més acadèmica, i a partir d'aquí fusionar-lo també amb altres músiques.

 

Què sents quan estàs immersa en un recital? Què et passa pel cap?

A vegades els fantasmes de la por apareixen i jutgen, però normalment cada cançó és un viatge intern per mi... Cada història és una història que visc i intento explicar-la de la manera més veritable que sé.

 

Com veus la situació de la música d'arrel al nostre país?    

Crec que som afortunats de poder gaudir (i compartir escenari en el meu cas) d'uns músics amb un nivell altíssim de creativitat i excel·lència interpretativa. Crec que és un moment preciós de la música i que falten més mitjans involucrats en potenciar i donar veu a aquestes joies.

 

Quina importància creus que tenen els concursos en la carrera d'un jove músic?

Molta per segons què... però no és essencial ni imprescindible. Se m'ocorren al menys cinc mestres molt coneguts i grans creadors que mai no van guanyar un concurs.

 

Coneixes el moviment de Joventuts Musicals? Què en penses de la seva activitat?

Em sembla un treball meravellós i un bon exemple.

 

Parla'ns del programa que has escollit per als concerts de la Xarxa.

Basant-me una mica en la meva trajectòria tant dins del mon de la música en general com del flamenc... Les influències entre folklores, entre cants, en principi identitaris, i com funcionen i al seu torn evolucionen m'han semblat dignes d'estudi i una mica el meu reflex en la cerca de la meva pròpia identitat.

Crec que els "cantes de ida y vuelta" dins del flamenc i tot el que comporta més profundament és el que en el flamenc més m'identifica actualment. Per aquest motiu vaig decidir basar el repertori en això.

 

A banda de la teva participació a la Xarxa, quins són els teus propers reptes professionals?

A més del nou disc que estic gravant i la gira de teatres amb Federico García de Pepe Tosar, o FreeBach 212 de La Fura dels Baus, tinc el meu projecte Omega20.16 en el qual faig una revisió en clau de jazz de l'Omega d'Enrique Morente, i estreno l'any vinent una obra de teatre escrita per mi basada en textos de Bergamín y Max Aub.

 

 

QÜESTIONARI BREU

 

Un instrument (a banda del teu):  el contrabaix

Un director: Josep Caballé, que és l'últim amb el qual he treballat

Un solista: Miles Davis

Un grup de cambra: Divina Mysteria (companys de La Fura)

Un compositor: uf... tants... Don Manuel de Falla

Una obra musical: Zyryab, de Paco de Lucía

Un llibre: Els germans Karamàzov, de Fiódor Dostoievski

Una ciutat: Còrdova

Un lema o refrany: tot és possible

Un somni: compondre una obra preciosa

 

Comentaris (0)
Comparteix:
Recomana a un amic Imprimir