Roger Mir (Liceu’s SuperSax Project): ‘‘Tots els concerts que fem estan plens d’energia i moviment incessant’’

Sorgit de les aules del Conservatori del Liceu, el Liceu's SuperSax Project va néixer fa menys de tres anys, però ja ha deixat un munt d’aficionats amb la boca oberta.
25/04/2018 | 

El Liceu's SuperSax Project van actuar l'any passat a l'Ethno Catalonia Festival i faran tres concerts a la Xarxa de Músiques 17-18 en els propers mesos: Figueres (27 d'abril), Amer (17 de juny) i Palamós (14 de juliol). Entrevistem en Roger Mir, director de la banda i saxo alt i soprano, per conèixer millor aquesta iniciativa.

 

Com és que vau decidir crear una formació basada en el saxo?

Com a saxofonista que soc, no podia ser d'altra manera. Nosaltres interpretem melodies i solos harmonitzats. Això vol dir que dels cinc saxos, un fa la melodia original, i els altres quatre toquen melodies supeditades a la veu principal, que moltes vegades són molt difícils i no tenen sentit per si soles. El saxo és un instrument ideal per a una tasca com aquesta, ja que permet molta agilitat de dits, i al mateix temps empasta molt quan sona a la vegada amb altres saxos.

 

Què sentiu quan esteu immersos en un concert? Què us passa pel cap?

Tots els concerts que fem estan plens d'energia i moviment incessant. Personalment sento una gran satisfacció al veure que la feina que fem dona els seus fruits. El nostre repertori és molt complicat, tant des del punt de vista tècnic com des del punt de vista interpretatiu.

 

Com veieu la situació del jazz al nostre país?

Contradictòria. No podria haver-hi més talent, però per contra no sembla haver-hi massa facilitats per afavorir que els nous projectes tirin endavant i comencin a girar per un circuit més enllà dels petits bars i locals. Potser calen més subvencions, o potser cal més ajuda i formació a l'hora d'estructurar un projecte de forma professional en tots aquests aspectes "extramusicals" com la promoció o la logística.

 

Algun consell per a les bandes de jazz que s'inicien en aquests temps de crisi?

Conèixer l'escena musical al màxim. Això ajuda a veure on estan les oportunitats i on es pot tirar fitxa. Quedar-se assajant al local està bé, però no és la millor opció.

 

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals? Què en penseu de la seva activitat?

La feina que fa Joventuts Musicals és vital, ja que és de les poques entitats que entén de veritat les necessitats reals dels músics i l'escena musical. La Xarxa de Músiques permet accelerar projectes i intèrprets talentosos, que si no fos d'altra manera no podrien ampliar la seva trajectòria professional amb tanta facilitat.

 

La gent que assisteixi al vostre concert a la Xarxa de Músiques, què s'hi trobarà?

Virtuosisme i intensitat interpretativa a parts iguals. La música de SuperSax Project té aquest component de "focs artificials" que són les parts on els saxos es llueixen amb melodies i solos harmonitzats, tocats a tota velocitat. Però no descuidem que tenim a grans solistes dins la formació com el Joan Mar Sauqué, que li donen un caràcter profund i en connexió amb les arrels del jazz.

 

A banda de la vostra participació a la Xarxa, quins són els vostres propers reptes professionals?
En tenim dos. El primer consisteix en seguir ampliant el repertori amb nous arranjaments propis que reflecteixin la nostra idea original de continuar el llegat del Supersax dels anys 70. El segon consisteix en consolidar-nos en l'escena internacional. Tocar a Europa, Estats Units o el Japó cada cop sembla menys una quimera.

 

QÜESTIONARI BREU

Un instrument (a banda del teu): La bateria, no hi ha res més important que el ritme

Un compositor: Bach

Un solista: Joshua Redman

Un grup: La Big Band de la Maria Schneider

Una cançó: Trinkle Tinkle, de Joshua Redman

Un llibre: La quadrilogia de ciència-ficció Hyperion, de Dan Simmons

Una ciutat: Tòquio

Un lema o refrany: La música és un llenguatge com qualsevol idioma parlat

Un somni: Entendre'm amb tothom 

 

Comentaris (0)
Comparteix:
Recomana a un amic Imprimir