Saphie Wells & The Swing Cats: ‘‘El swing desperta cada cop més interès’’

Saphie Wells & The Swing Cats presenten un repertori de swing que repassa, a l'estil dels anys 30 i 40, temes d'artistes com Billie Holiday, Ella Fitzgerald, Chet Baker, Duke Ellington i George Gershwin, entre d'altres.
07/12/2016 |

Saphie Wells & The Swing Cats realitzaran sis actuacions a la Xarxa de Músiques en els propers mesos: Torroella de Montgrí (11 de desembre), Figueres (29 de març de 2017), Tarragona (abril 2017), Banyoles (25 de maig de 2017), Girona (juny 2017) i Amer (17 de juny de 2017). Els entrevistem per saber més d'ells.

De quina manera es va formar el quartet?

És l'extensió d'un duo que ja tenien l'Alejandro i en Marc. Per un encàrrec van començar a treballar amb la Saphie, i poc després van incorporar el saxo del Joan.

Què sentiu quan esteu immersos en un concert? Què us passa pel cap?

Es tracta d'una estona en la qual ens connectem amb la música i l'estil, i gaudim tant que és inevitable que el públic hi participi.

Com veieu la situació del jazz al nostre país?

Dins d'aquest ampli gènere, el swing desperta cada cop més interès, gràcies per exemple al creixement dels aficionats al ball, o al fet que és una música per a tots els públics, entesos o no.

Algun consell per a les bandes de jazz que s'inicien en aquests temps de crisi?

Creiem que un pot trobar el seu lloc en aquest món, però que cal treballar un projecte des de tots els aspectes possibles. La qualitat ha de ser-hi, però cal cuidar aspectes com la banda, l'estil, la posada en escena, les xarxes, etc.

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals? Què en penseu de la seva activitat?

Sí, hem treballat en aquest grup o en d'altres per a Joventuts Musicals. És una plataforma estupenda per difondre nous projectes arreu del territori.

Presenteu un repertori de swing recordant temes clàssics del jazz. Què ens trobarem en els vostres concerts de la Xarxa?

Pretenem que els espectadors, no tan sols escoltin el nostre repertori, sinó que siguin transportats a una època i a un estil, i que durant una estona se sentin part de l'era del swing.

A banda de la vostra participació a la Xarxa, quins són els vostres propers reptes professionals?

Els nostres plans passen per començar a participar en festivals de jazz per Europa, així com festivals de ball. Properament començarem a preparar el segon disc de Saphie Wells & The Swing Cats.

QÜESTIONARI BREU

Un instrument (a banda del vostre): La trompeta

Un compositor: George Gershwin

Un solista: Louis Armstrong