Trío Vasnier: ‘‘Volem seguir explorant el repertori menys conegut per a aquesta formació’’

Guanyador del concurs El Primer Palau 2015 malgrat tractar-se d'una formació poc habitual, el Trío Vasnier està desenvolupant una interessant carrera i al mateix temps dona a conèixer el repertori per a flauta, viola i arpa.
08/02/2018 | 

El Trío Vasnier, compost per músics reclamants internacionalment, faran només tres concerts a la Xarxa de Músiques. Les oportunitats d'escoltar-los són a Sant Cugat del Vallès (11 de febrer), Tarragona (13 de febrer) i Sant Boi de Llobregat (14 de febrer). Entrevistem la Carmen, en Samuel i en Pedro José per descobrir les seves inquietuds i impressions.

 

 

Com és que vau decidir formar un trio de flauta, viola i arpa?

Vam començar a tocar junts per un projecte acadèmic a Londres, i es va crear una connexió molt bona. Arran d'aquesta experiència vam decidir continuar treballant junts i explorant el repertori d'aquesta formació tan interessant com poc comuna.

 

Com veieu la situació de la música clàssica al nostre país? 

Creiem que estan sorgint músics amb un nivell molt alt dels conservatoris del país. Tanmateix, creiem que s'hauria d'invertir més en cultura, per donar sortida professional a aquests músics.

 

Què preferiu: el treball com a solista, la música de cambra o la simfònica?

L'ideal per a nosaltres és combinar les tres.

 

Heu estat guardonats amb el 1r Premi en El Primer Palau 2015. Quina importància creieu que tenen els concursos en la carrera d'un jove músic?

Els concursos són una bona plataforma per donar-se a conèixer. A més, la preparació prèvia que comporten ajuda a créixer com a grup.

 

Parleu-nos del programa que presenteu als concerts a la Xarxa. Què hi trobarem? Per què l'heu escollit?

El programa que hem escollit reuneix algunes obres que ja fa un temps que treballem, com per exemple Ad Infinitum, de Salvador Brotons o l'Elegiac Trio, d'Arnold Bax. A més, volíem seguir explorant el repertori menys conegut per a aquesta formació, i hem incorporat el Terzettino, de Théodore Dubois, la Petite Suite d'André Jolivet (en la qual en Pedro toca el flautí a l'últim número), per acabar amb la meravellosa Sonatine en Trio de Maurice Ravel, transcrita per a flauta, viola i arpa per Carlos Salzedo. És un programa estèticament contrastant, i gaudim molt cada una de les obres que interpretarem.

 

Coneixeu el moviment de Joventuts Musicals arreu de Catalunya? Què en penseu de la seva activitat?

És una de les organitzacions més actives i que més ajuden a promocionar joves músics i a consolidar la seva carrera musical.

 

A banda de la vostra participació a la Xarxa, quins són els vostres propers reptes professionals?

Tenim diversos concerts programats per a la propera temporada, entre els quals s'inclouen dos concerts a la Fundación Juan March.

 

 

QÜESTIONARI BREU


Un instrument (a banda del vostre): Pedro: Fagot. Carmen: Cello. Samuel: Cello.

Un director: P: Claudio Abbado. C: Semion Bitxkov. S: Bernard Haitink.

Un solista: P: Sergio Azzolini. C: Hans-Peter Zimmermann. S: Janine Jansen.

Un grup de cambra: P: Cuarteto Quiroga. C: Azahar Ensemble. S: Bambú Ensemble.

Un compositor: P: Mozart. C: Ravel. S: Beethoven.

Una obra musical: P: Così fan tutte (Mozart). C: Clar de lluna (Debussy). S: Simfonia Núm. 4 (Mahler).

Un llibre: P: Els pilars de la terra (K. Follet). C: La casa de los espíritus (I. Allende). S: Cien años de soledad (G. García Márquez).

Una ciutat: P: Barcelona. C: Florència. S: París.

Un lema o refrany: 

P: "A quien madruga, Dios le ayuda".

C: "No es más rico el que más tiene, sino el que menos necesita".

S: "Felices los que pueden dar sin recordar, y recibir sin olvidar".

Un somni:

P: Poder viure professionalment de la música.

C: Aconseguir una plaça en una bona orquestra.

S: Ser feliç amb el que faci i amb la gent que m'envolti.

 

Comentaris (0)
Comparteix:
Recomana a un amic Imprimir