ACCENTUS TRIO

Clàssica

25/04/2017 20:00 Teatre Metropol (Tarragona)

Olga Domínguez, violoncel · Oriol Codina, clarinet ·  Maria Molet, piano

El trio de clarinet, violoncel i piano compta amb obres mestres escrites per a aquesta formació, i encara avui segueix atraient els compositors per les seves possibilitats expressives. Així ho vol demostrar l'Accentus Trio, amb un programa que, a part del magistral trio de Beethoven, es presenta ple de sorpreses musicals.

Accentus Trio sorgeix amb la voluntat d'apropar als espectadors una formació clàssica però infreqüent en les nostres sales de concerts. L'objectiu principal consisteix en difondre el valuós repertori històric per a la formació (Beethoven, Brahms, Zemlinsky), així com la música del segle XX (Stravinsky, Messiaen, Bartók), sense desatendre les noves propostes autòctones i foranes per tal de contribuir a l'ampliació del repertori. Des d'una diversitat d'estils i procedències en els seus programes, i amb el desig de compaginar obres de caire popular amb composicions fonamentals, els tres intèrprets aborden les partitures amb rigor, entusiasme i un marcat to lúdic. Constituït l'any 2011 arran de l'espectacle musical Acaba't la sopa! de Fundació la Caixa, darrerament han participat en les conferències musicals "Audicions íntimes", dirigides i presentades per Xavier Chavarria, i en els concerts a l'Avantcambra del Saló del Tinell, dins el festival Mas i Mas de Barcelona.

Programa:

J. M. Guix: Soroll d'aigua. Tres Haikus per a