ALBERT CANO SMIT

Clàssica

04/06/2017 19:00 Teatre Mundial (La Bisbal d'Empordà)

Albert Cano Smit, piano

El joveníssim Albert Cano Smit és sens dubte una de les promeses més sòlides del piano català i estatal. Pel seu debut a la Xarxa de Músiques ha escollit un programa amb els Preludis de Debussy com a eix central. Caldrà estar atent a aquest nom.

Albert Cano Smit (Ginebra, Suïssa, 1996) s'ha format a l'Escolania de Montserrat, a la Chetham's School of Music de Manchester i a la Colburn School of Music de Los Angeles, i ha rebut classes d'Andrei Gavrilov, Jean-Yves Thibaudet i Boris Berman. Ha obtingut primers premis al Concurs de Piano Yamaha de Manchester, Premi Chopin del Royal Northern College of Music, Beethoven Piano Society of Europe Competition, Mazovia XIX International Chopin Festival de Polònia i Concurs de Piano Eugenia Verdet. Amb 16 anys va guanyar el Premi Especial al Millor Pianista estatal en el Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes. Ha actuat a les millors sales catalanes, angleses i nord-americanes. Ha tocat com a solista amb la Camerata de Manchester, Blackburn Symphony Orchestra, Nottingham Youth Orchestra i American Youth Symphony Orchestra. Ha tocat a quatre mans amb Jean-Yves Thibaudet, concerts de cambra amb el Quartet Gerhard, Gary Hoffman i Andrej Bielow i, fins i tot, en un espectacle amb la ballarina Wendy Whelan. Actualment treballa en l'enregistrament inèdit de l'obra de Felipe Rodríguez per Hispania Música.

Programa:

C. Debussy: Preludis, Llibre 2

M. Oliu: Dos preludis per a piano. Homenatge a Claude Debussy (Obra encàrrec de la Fundació de Música Ferrer-Salat i JM Catalunya)

F. Chopin: Polonaise-Fantaisie op. 61 en La bemoll major

www.albertcanosmit.com