SEXTET DONAU-Els valsos amorosos de J. Brahms

Clàssica

Chantal Botanch, soprano Montserrat Torruella, contralt Miquel Cobos, tenor Xavier Mendoza, baríton Montserrat Cabero i Glòria Peig, piano (a 4 mans)

Obres de: Liebeslieder-Walzer (Valsos amorosos) de Johannes Brahms

22/11/2009 19:00 Cine petit ( Torroella de Montgrí)

El Sextet Donau s’ha creat a partir de l’afinitat estètica dels seus membres fruit d’una llarga coneixença dins la trajectòria professional de cada un d’ells. La descoberta de l’interès comú envers la música romàntica i en concret del lied, ha generat la complicitat necessària per la materialització d’aquest projecte.
Chantal Botanch, soprano, aporta de forma precisa  lluminositat i elasticitat al contorn estètic de la melodia amb una veu lleugera i plena de matisos. El color dens i l’impostació impecable de la veu de Montserrat Torruella, dóna l’amplitud serena que equilibra el centre harmònic d’una partitura molt exigent en aquest àmbit. Miquel Cobos condueix perfectament la seva veu confortable de forma subtil en els passatges més compromesos i Xavier Mendoza amb un  timbre càlid i transparent és un fonament sòlid on reposa la base harmònica de l’obra.
Montserrat Cabero i Glòria Peig, tenen una llarga trajectòria en el marc del lied i de la música de cambra. Han col·laborat professionalment juntes en molts i diversos projectes.

Concert de lieder amb quartet de veus i acompanyament de piano a 4 mans
Els Liebeslieder-Walzer (Valsos amorosos) de Johannes Brahms és una de les col·leccions de valsos polifònics més reeixits ja no només del propi Brahms sinó de tot el període romàntic. En aquest concert el Sextet Donau ens proposa la interpretació dels dos cicles. El primer, compost del 1852 fins al 1870, està basat en poemes i litúrgies sobre l’amor (opus 52); a partir de 1877 Brahms decidí de composar-ne un altre: el Neue Liebeslider, op 65.