Allegoria ensemble

Clàssica-antiga

Elisenda Pujals, cant Hen Goldsobel, violó Guzmán Ramos, arxillaüt i tiorba Robert Cases, tiorba i guitarra barroca Catherine Bahn, lirone

Obres de: Landi, Strozzi, Rogniono, Frescobaldi, Caccini, Kapsberger, Doni

08/01/2012 19:00 Cine Petit (Torroella de Montgrí)
 

ALLEGORIA ENSEMBLE
La idea original d’Allegoria sorgeix al Koninklijk Conservatorium de La Haia (Holanda).  Els membres d’aquesta formació es troben durant el període de sengles especialitzacions en el camp de la interpretació històrica. Fruit del seu interès comú pel repertori del segle XVII, tant  espanyol com italià, i imbuïts pel profund amor a la música que els transmeten mestres com Michael Chance, Jill Feldman, Maggie Urquhart, Joachim Held o Mike Fentross, decideixen formar un ensemble amb l’objectiu de divulgar aquest repertori. Allegoria ensemble ha començat la seva tasca a Holanda, on ha actuat a ciutats com Utrecht, La Haia, Amsterdam i al Reincken Early Music Festival. Ara comencen el seu camí al nostre país amb aquesta proposta i gràcies a la participació al festival Antiqva, de la Caixa, que els ha portat a diverses ciutats: Barcelona, Càceres, Burgos, Sòria, Salamanca...
Allegoria ofereix una instrumentació poc comuna en el camp de la música antiga. Respectant els criteris històrics, introdueix el violó com a instrument original que dota de major cos i profunditat aquest repertori. L’ús exclusiu de corda proporciona una sonoritat de gran calidesa i dinamisme, que els seus membres posen al servei de la Teoria dels Afectes, pròpia del període Barroc. Així, si la música estava destinada a desvetllar emocions, seria de bon grat que el nostre Allegoria ensemble n’evoqués alguna de les més elevades.

ELISENDA PUJALS,
cant
Inicia la seva formació musical al Conservatori de Vila-seca on obté, l'any 2000, el títol professional de violí i l'any 2004 el títol de grau mitjà de cant. L'any 2008 obté el grau superior al Koninklijk Conservatorium de la Haia (Països Baixos), l'any 2010 es gradua, al mateix centre, en un màster en Música Contemporània i Barroca. Rep classes de prestigiosos intèrprets com Barbara Hannigan, Peter Kooij, Michael Chance i Jill Feldman. Ha realitzat cursos de perfeccionament amb Lynne Dawson, David W. Johnson i David Moss. Canta com a solista sota la direcció de Jaap ter Linden a l'òpera Iphigenie en Aulide de Gluck. Participa en diverses cantates de Buxtehude amb Jos van Veldhoven i forma part de l'ensemble Vozes de Al Ayre Español dirigida per Eduardo López Banzo. Recentment canta com a solista amb l'Orquestra de Cambra de Vila-seca dirigida per J. Bonilla. I fa el seu debut al Palau de la Música Catalana cantant com a solista el Magnificat de J. Rutter dirigit per F. Marina. Pel que fa a la música contemporània, ha estrenat diverses obres cantant com a solista amb l’Ereprijs Orkest, a la Bimhuis i al Muziekgebouw aan’t IJ d'Amsterdam. Participa amb Slagwerk Den Haag, dirigida per Wim Vos, en la peça 18 musicians de S. Reich. Canta com a solista l'obra To You del compositor holandès P. Schat dirigida per Jurjen Hempel. També canta com a solista a Drei Dorfszenen de B. Bartók, dirigida per Reinbert de Leeuw amb la Jove Orquestra d'Holanda. Participa amb les companyies d'òpera Transparant, Viable Productions i Holland Opera. Ha col·laborat recentment amb el grup vocal especialista en música contemporània Vocaal Lab.

HEN GOLDSOBEL, violó
Obté el grau superior al conservatori "Hans Eisler" Hochschule fur musik Berlin, Alemanya. Posteriorment obté els títols de Bachelor i Master al Koninklijk Conservatorium de la Haia (Països Baixos), en l'especialitat de música antiga on aprofundeix en violó, centrant-se en els segles XVI fins al IX: Violó en Sol, Violó en Re, Violó clàssic i contrabaix. Col·labora habitualment amb Collegium Musicum Den Haag, Contrasto Armonico, Rias Kammerchor, Balthazar Neumann Ensemble, Akadmie fur alte musik, Berlín. Treballa amb directors com Nikolaus Harnocourt, Rene Jacob, Christian Raddeman, Atilio Cremonesi, Thomas Hengelbrock. Ha participat en festivals d’arreu d’Europa: Utrecht (Holanda), Melk (Àustria), Bruges (Bèlgica), Bougne (França), Aix en Provence (França), Zeit Fenster (Berlín), entre d'altres. 

GUZMÁN RAMOS, archillaüt i tiorba
Va començar els seus estudis de música al conservatori Jesús de Monasterio de Santander, on acaba el grau professional de guitarra clàssica el 2003. Interessat en la música antiga per a instruments de corda polsada, es trasllada a Madrid per a estudiar amb Jesús Sánchez, on finalitza el grau professional el 2007. Durant aquest període participa en nombrosos projectes de música medieval, renaixentista i barroca com Maledicantus, Upsala i Cuatro de Melyor, entre d'altres, així com amb la companyia de teatre clàssic La Recua. Participa en grans produccions com La Justa, de Mateu Fletxa o The Fairy Queen, de Purcell, amb l'Orquestra Barroca Arturo Soria. El 2007 es trasllada a Holanda per a completar la seva llicenciatura sota la direcció de Joachim Held i Mike Fentross. Allà ha participat en projectes com Agrippina, de Haendel, amb Michael Chance, una producció de música de Praetorius, Monteverdi Vespers amb Charles Toet. 

ROBERT CASES
, tiorba i guitarra barroca
Cursa els estudis de guitarra al Conservatori Professional de Música de València, amb Mª Angeles Abad, i al Conservatori Superior de Música “Joaquín Rodrigo”, de València, amb Antonio Galindo i José Lázaro. Ha realitzat cursos de perfeccionament amb Ricardo Gallén, David Russell, Roberto Ausell, Manuel Barrueco, Hopkinson Smith o Eduardo Egüez, entre d’altres. Ha estudiat instruments antics de corda polsada al Conservatorio Profesional de Música Arturo Soria de Madrid, amb Jesús Sanchez, al Conservatorium van Amsterdam amb Fred Jacobs i en l’actualitat estudia al Koninklijk Conservatorium, a La Haia amb Mike Fentross i Joachim Held. És membre dels grups especialitzats en música antiga SchifaNoia, Allegoria. Ha col·laborat amb agrupacions com Kinderkoor Academie Nederland, COQUEnsemble, Grup Ricercare i Nederlandse Bachvereniging, entre d'altres. A més, acompanya regularment a cantants en recitals.

CATHERINE BAHN
, lirone
Violoncel·lista i viola gambista nascuda a Nova York. L'any 2001 obté un màster en l'especialitat de violoncel a la Universitat d'Indiana, Bloomington, sent alumna de Bonnie Hampton i Janos Starker. L'any 2008 obté un màster en viola da gamba al Conservatori Reial de la Haia (Països Baixos), on ha estudiat amb Anneke Pols. Actualment toca diversos instruments d'arc i continua la seva recerca amb la viola d'arc i el lirone. Ha participat com a principal convidada amb la Drottningholm Theater Orchestra, La Capilla Real Madrid i Incontro Fortunato. Com a gambista col·labora regularment amb L'Attimo, Musica Temprana i Musica Poetica. També actua amb La Risonanza, dirigida per Fabio Bonizzoni i l’Akademia, dirigida per Françoise Lasserre. Toca amb un violó en Sol de Rene Slotboom cedit per una beca de la Netherlands Music Instrument Foundation.

Programa I
1a part 

S. Landi :                     T'amai gran tempo
(1590-1639 )  

B. Strozzi:                   L'amante segreto
(1619-1677)  

R. Rogniono:               Anchor che col partire 
(c.1555-c.1620)  

B. Strozzi :                   Lagrime mie   

G. Frescobaldi:           Canzona Quinta detta La Tromboncina
(1583-1651)   

B. Strozzi:                    Moralita amorosa


2a part 

Francesca Caccini:     Non so se quel  / Lasciatemi qui solo   
(1587-1640)

G. Kapsberger:       Tocata arpegiatta / Cinta di rose / Figlio Dormi 
(1580-1651) 

G. A. Doni:
                 Tocata
(c.1593-1647)

G. Frescobaldi:         Se l'aura spira / Così mi disprezzate
(1583-1643)             


[ Més informació a la plana web de la formació ]

Comparteix:
Recomana a un amic Imprimir