Pierfrancesco Fiordaliso (violí) i Manuel Ruiz Segarra (piano)

Clàssica

Obres de: Brahms, Txaikovski, Paganini, Glazuov, Kreisler, Sarasate

12/03/2013 19:30 Escola Municipal de Música (Sant Boi de Llobregat)

Pierfrancesco Fiordaliso, violí
El 1990 obté el Diploma Superiore de violí al Conservatorio Statale di Musica "L. D'Annunzio" de Pescara amb la major puntuació (Summa Cum Laude). Alumne d’Arrigo Pelliccia (Roma), Z. Giles (Boston) i I. Grubert a Fiesole (Florència), ha fet classes de perfeccionament amb F. Gulli, P. Vernikov i A. Stern. Ha col·laborat com a concertino en orquestres simfòniques i de cambra com l’Arturo Toscanini de Parma, la Filarmonia Veneta, la Settimane Musicali di Stresa, I Solisti di Fiesole, l’Orchestra da Camera di Bologna i altres, amb les quals ha actuat també com a solista. La seva interpretació del Segon concert de Paganini “La Campanella” va obtenir un notable èxit de públic i de crítica. Ha estat premiat en nombrosos concursos internacionals (Stresa, Florència, Gènova, Catanzaro, entre altres). Ha realitzat concerts a Itàlia, França, Alemanya, Hongria, els Emirats Àrabs, l’Estat espanyol, els Estats Units, Amèrica del Sud, etc. Des de l’any 2005 resideix a Barcelona, on ha estat membre del Trio Mediterrani i forma duo amb el pianista Manuel Ruiz. Desenvolupa una intensa activitat pedagògica al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i al Conservatori Isaac Albèniz de Girona. En aquest àmbit, mostra un especial interès per les diferents tècniques d’estudi del violí i per la divulgació de la figura i el repertori de N. Paganini i altres violinistes compositors.

Manuel José Ruiz,
piano
Fill d’Alpens (Barcelona), comença els estudis musicals a Caldes de Montbui i els continua al Conservatori del Liceu de Barcelona sota el mestratge de Pere Vallribera. Deixeble del concertista Cecilio Tieles, rep el premi d'honor del grau superior de piano. Treballa regularment el gran repertori vocal i cambrístic amb el mestre Àngel Soler i és deixeble de la pedagoga i pianista Yiya Díaz amb la qual aprofundeix en el mètode Cos-Art. És pianista repertorista de les sopranos Enriqueta Tarrés i Meritxell Olaya al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona, també ho va ser de Cecília Fontdevila fins la seva mort. Col·labora habitualment amb el Cor i Orquestra del Gran Teatre del Liceu on ha participat en el muntatge i representació de Le nozze di Figaro, La bella dorment, Enric VIII, Concert Strauss, Die Frau ohne Schatten, La traviata, Lady Macbeth de Msensk, Katia Kabanova, Boris Godunov, Somni d’una nit d’estiu, Concert Lutoslawski sota la direcció dels mestres P. Schneider, F. Haider, A. Kopylov, E. Attl, W. Spaulding, M. Boder, J. Jones, M. Barrera, H. Vicket. És director musical i pianista de les produccions La petita flauta màgica (Els Comediants / Teatre del Liceu),  Hansel i Gretel, (Centre de Titelles de Lleida / Liceu) i Allegro Vivace. Com a pianista repertorista participa en els cursos internacionals de cant impartits per Carmen Bustamante, Iva Barthelemy, Bonaldo Giaiotti, Renata Parussel, Kurt Widmer, Francesca Roig, Miquel Ortega, Cindee Sanner y Francisco Ortíz. Pianista privat del tenor Josep Carreras per a l’espectacle Bel canto cinema de setembre de 2009. Col·labora en concert amb cantants solistes i amics com Carlos Cosías, Rocío Martínez Maribel Ortega, Joan Martín-Royo, Ruth Nabal, Manel Esteve, Sergi Giménez, María Luz Martínez, Ricardo Velàsquez. També ha actuat amb el violinista Assunto Nese i la flautista Francesca Canali. Recentment ha gravat amb el baríton Ramon Contreras un disc (Aria Recording) amb obres de Falla, Granados i Álvarez, i amb la soprano Rocío Martínez, un CD amb les cançons de cambra de V. Bellini per a la firma Darby Louise. Forma duo amb el violinista italià Pierfrancesco Fiordaliso amb qui prepara un disc amb obres de Paganini, Sarasate i Kreisler. És membre del quartet Camerata Ensemble, dedicat a la difusió en concert de la música de cambra.
Fou becat per la Fundació Universitària Agustí Pedro i Pons per a la realització d'un treball d'investigació sobre la figura pedagògica del mestre Pere Vallribera. Ha estat assessor musical i promotor de l'editorial de música Boileau de Barcelona (1995-99). És professor d’Història de la Música al col·legi La Farga.

Programa I

1a part