Tri@ngle AYMAT- ESPASA- MARÍN

Clàssica

Miquel Àngel Marín, clarinet Oriol Aymat, violoncel Dani Espasa, piano

Obres de: N. Rota: Trio per a clarinet, violoncel i piano (1973) / J. Guinjoan: Puzzle, trio per a clarinet, violoncel i piano ( 1979) / J. Brahms: Trio op. 114 en la menor (1893)

22/04/2012 19:00 Teatre Mundial (La Bisbal d'Empordà)

TRI@ngle AYMAT- ESPASA- MARÍN
Músics de formació clàssica de llarga trajectòria, amb estudis a Catalunya, Anglaterra i Alemanya, i amb interès en diversos camps de la música (música antiga, jazz, cançó, música contemporània, improvisació…), així com en la creació multidisciplinar (dansa, vídeo, poesia, performance…). La trobada entre aquests tres músics ha donat lloc a TRI@ngle, un grup interessat en el repertori de trio amb clarinet i en la creació de nous repertoris per aquesta formació.

Oriol Aymat Fusté, violoncel·lista
Nascut a Reus l'any 1979, Oriol Aymat Fusté és considerat un dels talents musicals de la seva generació. La vocació musical, d'herència materna, va fer que aquest jove català comencés el seu aprenentatge als sis anys. Després d'estudiar amb Fernando Caminals i Enric Prats en escoles de música locals, l'any 1995 el violinista nord-americà Ruggiero Ricci el va escoltar i li va suggerir que ingressés a la Yehudi Menuhin School (Anglaterra), prestigiosa escola en què va realitzar el batxillerat musical amb el mestre Leonid Gorokhov. Més tard va viatjar a Alemanya, on va estudiar amb el mestre coreà Young-Chang Cho a la Folkwang Hochschule Essen, universitat en la qual va obtenir el diploma de postgrau de solista l'any 2005. Durant l'època d'estudiant va rebre beques del DfEE (Regne Unit), la Fundació Pau Casals (Barcelona), la Fundació Alexander von Humboldt (Bonn) i l'Associació Sofia Puche (Barcelona), i se'l va guardonar amb els primers premis dels concursos Germans Claret (Sant Cugat, 1993), Joves Violoncel·listes de l'Aragó (Saragossa, 1994) i Lions Club (Essen, 2003), i el segon lloc del Concurs Juvenil Europeu de Violoncel (Oslo,1998). Algunes de les seves influències musicals més directes li han arribat dels llegendaris violoncel·listes Daniil Shafran i Boris Pergamenschikov i dels violinistes Vesselin Paraschkevov i Andreas Reiner, dels quals va rebre classes magistrals inoblidables. També cal destacar les experiències amb els seus amics Gareth Lubbe, Alex Catona, Scott Roller i la ballarina Lenka Bartunkova, responsables, en gran mesura, de la seva afició per la improvisació i les arts interdisciplinàries. Primer violoncel de l’orquestra alemanya l’Arte del Mondo, Oriol Aymat resideix actualment a Barcelona i gaudeix d'una carrera musical que comprèn totes les èpoques, estils i agrupacions. Juntament amb el duo amb Albert Guinovart i altres formacions de cambra, Oriol Aymat Fusté toca de solista, forma part de l’orquestra Camerata XXI, imparteix cursos d'interpretació, realitza estrenes i enregistraments de música contemporània, col·labora amb el departament pedagògic de l'Auditori de Barcelona en espectacles infantils i didàctics, interpreta les seves creacions i arranjaments per a obres de teatre, vídeo i dansa, fa música experimental en muntatges de pintura, escultura, poesia... Els seus concerts en solitari gaudeixen de gran proximitat amb el públic gràcies a un format que pot integrar una gran varietat d'estils, entre els quals s'inclouen la música electrònica i la improvisació.

Dani Espasa
Nascut a la Canonja, estudia piano al Conservatori de Tarragona amb M. D. Nolla i J. A. Calvo, i al Conservatori Superior de Barcelona amb Carme Vilà i Monique Deschaussées. Ha rebut diversos guardons entre els quals destaquen el Premi Piano Royale 1986 i el Premi Ciutat de Berga 1990. El 1993 rep la Beca Frederic Mompou al Conservatori de Barcelona. Ha treballat com a pianista i director musical en diversos programes de televisió a TV3 i TVE. És autor de les sintonies de Ràdio Nacional d’Espanya a Catalunya (Ràdio 4) i del programa Fes-t’ho mirar de TV3. Director musical dels espectacles El Temps de Planck (Sergi Belbel-Oscar Roig) i Rent (J. Larson), entre d'altres. També ha compost música per a teatre i dansa. Ha estat director musical de la gira espanyola de la cantant cubana Olga Guillot, productor i compositor en el discs Iaie i Els amants de Lílith de Lídia Pujol, i director musical de la gira europea de La Ópera de cuatro cuartos de K. Weill-B. Brecht, amb direcció de Calixto Bieito. Actualment també és arranjador i col·labora com a pianista i acordionista amb la cantant Maria del Mar Bonet, així com també està realitzant el projecte de fi de carrera d’arquitectura a l’E.T.S.A. de Barcelona. L’any 2000 comença els estudis de clavicèmbal al Conservatori Superior de Barcelona amb M. Lluïsa Cortada. Ha estudiat clavicèmbal i baix continu a l’ESMUC, amb Béatrice Martin, i música de cambra amb Jordi Savall, Pedro Memelsdorff, J. P. Canhiac i Manfredo Kraemer. També ha fet cursos amb els clavecinistes Pierra Hantaï i Olivier Beaumont. El 2007 ha estat becat per la Fundació Cini de Venècia en el Seminari de Música Medieval. El 2007 crea el grup de música antiga Ariodant, que actuà al Festival Shakespeare de Santa Susanna i a la Plaça del Rei en el Festival Grec de Barcelona. És director musical de l’acadèmia barroca Vespres d’Arnadí, amb la qual ha enregistrat com a primícia mundial música del compositor francès Charles Desmazures (Musièpoca, 2009), obtenint excel·lents crítiques per part de la premsa especialitzada. Destaca també la direcció musical del concert espectacle La Festa de l’Arxiduc, presentat en el Festival de Torroella de Montgrí 2007. Com a pianista i clavecinista ha col·laborat amb l’Orquesta del Teatre Lliure, l’orquestra Barcelona 216, Les Sacqueboutiers de Toulouse, La Caravaggia i la Real Filharmonia de Galícia, entre d’altres. Com a pianista ha actuat al Festival de Torroella de Montgrí, a la Quincena Musical de San Sebastián, al Cicle de Cambra de l’Auditori, al foyer del Liceu i al cicle Avuimúsica, entre d’altres. Des del 2003 és pianista i clavecinista col·laborador de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), amb la qual ha enregistrat com a solista per als segells Harmonia Mundi i BIS records.

Miquel Àngel Marín, clarinet
Nascut a La Cava, Deltebre. Ha estudiat a Catalunya, amb Antoni Sebastià i Juli Panyella, i a Alemanya, amb Wolfgang Meyer. Solista clàssic, músic de cambra i d’orquestra. En la seva vessant de solista s’ha presentat amb orquestres com a ara la Polnische Kammerphilarmonie, l’orquestra de Cambra del Conservatori de Moscou, l’orquestra Leos Janacek Ostrava (Festival de Torroella de Montgrí), l’orquestra de cambra de Brno (Palau de la Música de València), l’orquestra de cambra de Vila-Seca, do Norte, l’orquestra Simfònica Martinu Zlin, el Sori Orchestral Ensemble (Seoul Arts Center, Corea). Ha actuat amb els quartets Moyzes, Venus-Kapralova i Dafna (quartet de l’Orquestra Filharmònica d’Israel); ha format part de l’Orquestra do Norte (Portugal) i ha col·laborat amb les orquestres Filharmonia de Galícia, Simfònica de Galícia i Orquestra de Cambra de la Filharmònica Txeca. Actiu com a músic improvisador en l’escena musical de Barcelona, amb Misaluba, Carles Andreu, Joan Saura… Ha fet música per a teatre, dansa, flamenc (amb Duquende), vídeo i poesia (amb Carles Hac Mor i Ester Xargay). Ha publicat el llibre Lo clarinet és l’aixada. Dietari de músic, escrit durant els anys d’estudi a Alemanya. Ha estat professor de clarinet en els conservatoris de Vilanova i la Geltrú i Vila-seca. Pròximament actuarà a França (París) amb el cantant Carles Andreu i a Israel (Tel-Aviv) amb el pianista Sariel Maler i el violoncel·lista Oriol Aymat.