LLUÍS GRANÉ

Clàssica

16/07/2016 20:30 Teatre Auditori La Gorga (Palamós)

Lluís Grané, piano

Un dels joves pianistes catalans més destacats del moment, Lluís Grané, ofereix la un programa centrat en la figura d'Enric Granados, de qui es commemora el centenari de la seva tràgica mort. Junt a una selecció de Goyescas, probablement l'obra mestra del compositor lleidatà, es podrà escoltar l'estrena absoluta d'una obra de Joan Magrané dedicada al propi Granados, així com el primer quadern de la magistral Iberia d'Albéniz. Totes elles peces executades per un dels millors intèrprets actuals de música ibèrica per a piano. Una proposta inclosa en els actes commemoratius de l'Any Granados.

Considerat per la crítica com "un pianista en camí exemplar", Lluís Grané és un dels noms més sol·licitats entre les promeses del panorama pianístic actual. Des del seu debut al Palau de la Música amb Ibercamera, Lluís Grané ha estat convidat a formar part de festivals com el Pau Casals del Vendrell o el Festival Internacional de piano de Santander. Ha estat convidat a interpretar la Iberia íntegra al Festival Internacional de Música Isaac Albéniz de Camprodon. En aquest marc fou distingit amb la desena Medalla Albéniz sent el pianista més jove en rebre-la. Recentment ha sigut convidat com a artista estrella al Golden Key Festival de Nova York, on va interpretar Iberia d'Isaac Albéniz, al Weill Recital Hall del Carnegie Hall. La seva trajectòria l'ha portat a tocar en alguns dels auditoris més importants de l'Estat, com l'Auditori Nacional de Madrid, el Palau de la Música (febrer de 2007, sent el pianista estatal més jove de la història d'Ibercamera), el Teatre Principal d'Alacant (actuant en recital per la prestigiosa Sociedad de Conciertos de Alicante), L'Auditori de Barcelona, etc. I també en països com Cuba, Alemanya (International Steinway Festival 2004), Tunísia (International festival of classical music and Arabic, 2008), Itàlia (recital dins del cicle Giovanni per Tutti al Centro Congressi del Lingotto) i Holanda. Ha estat guardonat amb nou primers premis, entre ells, el concurs "Infanta Cristina" i el "Concurs internacional de piano d'Andorra Alícia de Larrocha".

Programa:

Albéniz i Granados

I. Albéniz: Iberia (1er quadern)

Evocación

El Puerto

Corpus Christi en Sevilla

J. Magrané: Fulls d'àlbum (a Enric Granados, unes pàgines d'Efemèride) (2016)

Dedicada a Lluís Grané. Obra encàrrec de la Fundació de Música Ferrer-Salat i Joventuts Musicals de Catalunya

E. Granados: Goyescas (Los majos enamorados)

Los requiebros

La maja y el ruiseñor