VOCE i solistes de l'Orquestra de Cambra de Barcelona

Òpera

VOCE Elisandra Melián, soprano Filippo Minecia, contratenor Marc Pujol, baix Oksana Solovieva, violí Solistes OC de Barcelona Ricardo Estrada, director

Obres de: Pergolesi: Stabat Mater i La Serva Padrona

19/09/2010 19:00 Teatre Mundial (La Bisbal d'Empordà)
 

Elisandra Melián, soprano
El 2006 ingressa a l’Escola Superior de Cant de Madrid, on estudia amb la soprano Ana Fernaud i el repertorista Julio Alexis Muñoz.
Ha obtingut el 3r premi femení al I Concurs Internacional de Cant de Zamora (2007) i el 3r premi al concurs líric organitzat per TV Oviedo i l’Associació Alfredo Kraus (2005). El 2008 va guanyar el XXVI Concurs Internacional de Cant Ciutat de Logroño, el premi a la millor intèrpret de sarsuela i el 1r premi de XIè Concurs Manuel Asensi, celebrat al Gran Teatre del Liceu, a Barcelona.
Entre els seus projectes destaquen, d’una banda, la seva participació interpretant el personatge de Musetta a l’òpera La Bohème de Puccini a la Temporada 2009/10 del Teatro Sociale di Como, representació amb la qual realitzarà una gira per Lombardia i els escenaris dels teatres de Cremona, Brèscia i Pavia, sota la direcció escènica d’Iván Stefanutti i la direcció musical del mestre Damian Iorio. D’altra banda també interpretarà el personatge de Barbarina de l’òpera Le Nozze di Fígaro, a la Temporada 2009/10 del Teatro Pérez Galdós de Las Palmas, sota la batuta del mestre Iván Fischer i la direcció escènica d’Emilio Sagi.
Aquest desembre oferirà un concert d’obres sacres de J. Haydn a l’església Temple de l’Oratoire du Louvre, a París, amb el cor Ensemble Aedes dirigit pel mestre Mathieu Romano i l’orquestra Le Cicle de l’Harmonie.
Filippo Minecchia, contratenor
Graduat Cum Laude amb el mestre Gianni Fabbrini al Conservatori de Florència. Comença la seva carrera com a contratenor solista cantant en diversos concerts i recitals com Carmina Burana de Carl Orff (2005); Didone ed Enea de H. Purcell (2005); Stabat Mater de Pergolesi (2006); La passione d’A. Caldara (2007), etc. També ha participat en produccions operístiques com ara l’Ercole su’l Termodonte d’Antonio Vivaldi (2006); Ottavia Restituita al Trono de Domenico Scarlatti (2008); i al Giulio Cesare de G. F. Haendel (2008). El 2009 va interpretar l’Alessandro, a l’obra Tolomeo de G. Haendel, a Bilbao.
Ha guanyat concursos, entre els quals destaquen: el primer premi al Concurs Internacional de Trevisso; el segon premi al Concurs Internacional de Cant Barroc Francesco Provenzale; el Concurs Internacional de Cant de Clermont-Ferrand i el Concurs de l’ACPC (Guirona).
Ha estat convidat a importants festivals com ara el Festival dei Due Mondi i el Festival della Sagra Musicale Umbra, a Itàlia; el Festival de la Chaise Dieu i el Festival de Beaune, a França.
Ha col·laborat amb diversos ensembles, com ara el Complesso Barocco, la Cappella de’Turchini, la Camerata di Prato, el Collegium Marianum, sota la batuta de mestres com Alan Curtis, Antonio Florio, Filippo Maria Bressan, Manel Valdivieso i Carlos Aragón.
Marc Pujol, baix
Inicià els estudis de cant amb la professora Montserrat Pueyo i els continuà amb Maty Pinkas, catedràtica de cant de l’Acadèmia Estatal Superior de Sofia (Bulgària).Ha estat guardonat per participar a l’Acadèmia Musical de Villecroze i treballar amb Lorraine Nubar, professora de la Julliard School de Nova York. El 2008 va ser semifinalista d’Operalia i finalista al Boris Christoff. El 2009 va interpretar el paper de Zaccaria al Nabuco de Verdi, al Teatre de l’Òpera de Sofia. El curs 2006/2007 va estudiar i treballar a la Bayerissches Staatsoper, a München, on interpretà el protagonista principal de la versió alemanya de La Pietra di Paragone, de Rossini i realitzà diverses col·laboracions com a solista. Com a solista d’oratori ha cantat El Messies de Haendel, amb l’orquestra de l’Acadèmia del Liceu; diverses cantates de J. S. Bach; el Rèquiem, de Fauré; el Rèquiem, de Brahms; la Petite Messe Solennelle, de Rossini; la Missa de la Coronació, la Gran Missa en do menor, K. 427, al Palau de la Música Catalana (Barcelona), el Rèquiem de W. A. Mozart, amb l’orquestra i el cor del Gran Teatre del Liceu, amb el que també va col·laborar a L’incoronazione di Poppea, de Monteverdi, Rosenkavalier, d’Strauss i El jugador, de Prokofiev. Ha participat a la XIII Schubertíada de Vilabertran, interpretant la Missa en Sol Major D. 167 de Schubert amb l’Orquestra de Cambra del Liceu.En el camp de l’òpera ha interpretat Leporello, del Don Giovanni de Mozart; D. Basilio d’Il Barbiere di Siviglia de Rossini; Zaccaria del Nabuco de Verdi; Colline, a La Bohème de Puccini; Oroveso, a la Norma de Bellini; Le Compte Des Grieux a Manon de J. Massenet; le Duc de Vérone de Romeo i Julieta de Gounoud; Tom a Un ballo in maschera de Verdi; Sprecher a Zauberflöte de Mozart; Colàs de Bastian i Bastiana, de Mozart, i Dido i Aeneas, de Purcell. Ha participat a l’òpera-ballet Pulcinella, d’Igor Stravinsky; ha estrenat El mercader de somnis, de Salvador Brotons, dirigida pel mateix compositor; a Die Erste Liebe Musik Theater für Jugendliche de Minas Borbouakis.  Ha interpretat el rei barbut a La filla del Rei Barbut de Matilde Salvador; Tiresias a Oedipus Rex d’Stravinsky, al cicle de l’orquestra i el cor de la Comunitat de Madrid; Truffaldin a Ariadne auf Naxos a l’òpera d’Oviedo.
Ha estat dirigit per Kent Nagano, Ivor Bolton, Daniel Oren, Christopher Hogwood, Antoni Ros-Marbà, Víctor-Pablo Pérez, Patrick Fournillier, Harry Bicket, José Ramón Encinar, entre d’altres.
Oksana Solovieva, violí
Concertino de l’Orquestra de Cambra de Barcelona. Nascuda a Sant Petersburg, començà els seus estudis a aquesta ciutat i els continuà als Estats Units, on va estudiar amb Zinaida Gilels (Conservatori de Boston), J. Silverstein (Longy School of music, on va obtenir el títol de Bachelars) i Nelly Shkolnikova (Universitat d’Indiana, Bloomington). Ha rebut una àmplia formació en música de cambra, amb reconeguts professors, com ara B. Greenhouse i Ilya Kaler, entre d’altres.
Ha participat en nombrosos festivals, tant als Estats Units com a Europa, entre els que cal destacar els de Tanglewood, Schleswig Holstein i Verbier. Des de setembre de 2003 és membre de l’Orquestra Simfònica i de l’Orquestra de Cambra del Gran Teatre del Liceu.
Orquestra de Cambra de Barcelona (OCB)
Formada per mestres de les orquestres més prestigioses del nostre país, com ara l’Orquestra Simfònica de Barcelona, l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat o l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu.
Fundada l’any 2006, el seu objectiu és difondre i aprofundir en el repertori operístic de cambra, des de l’època barroca fins els nostres dies. Així, ha interpretat obres com La Serva Padrona de Pergolesi, Don Pasquale i Rita de Donizetti, Il Signor Bruschino de Rossini, La Traviata de G. Verdi, etc. També ha interpretat les sarsueles Luisa Fernanda, Cançó d’amor i de guerra i La Legió d’Honor.Ha col·laborat amb directors d’orquestra com Guerassim Voronkov, Giuseppe la Maffa o Ricardo Estrada; directors d’escena com ara Adrian Schwarztein i Armin Heinemann; i cantants com Enric Serra, Stefano Palatchi, Maite Alberola, Ji Min Park o Paco Vas.
Ha ofert concerts a França, Andorra i diferents punts de la geografia espanyola (Palma de Mallorca, Salamanca, Conca, Madrid, Saragossa, Alacant, etc). Ha actuat a l’Auditori Winterthur de Barcelona, a l’Auditori de Conca i a festivals de música com el del Castell de Santa Florentina (Canet de Mar), el Festival Internacional de Dènia, el Festival de l’Òpera d’Eivissa i el Festival del Castell Oller del Mas (Manresa).
Ricardo Estrada, director d’orquestra
Músic format al Conservatori del Liceu de Barcelona i al Royal Northern College of Music de Manchester on es va llicenciar en composició i direcció. Ha estudiat amb Karl Österreicher i Edward Warren, ha rebut consells de mestres com Enrique García Asensio, Baldur Bröninmann, Xisco Bonnin o Kent Nagano.Ha estat director assistent al taller d’òpera del Royal Northern College of Music de Manchester, per a produccions com La Bohème de G. Puccini, La Traviata de G. Verdi i Les Noces de Fígaro de W. A. Mozart. També ha col·laborat en la producció de l’Orquestra de l’Acadèmia del Gran Teatre del Liceu de Barcelona, Il re pastore de W. A. Mozart.Ha dirigit la Chorlton Symphony Orchestra, l’Orchestre Ostinato de París, l’Orquestra de Cambra de Barcelona, l’Orquestra Nacional de Cuba, l’Orquestra Simfònica de Panamà, l’Orquestra de Cambra d’Eivissa, l’Orquestra Simfònica de Pilsen, etc., i ha col·laborat en produccions de Le Villi de G. Puccini, La Fille du Regiment, Don Pasquale i Rita, de G. Donizetti, Il Signor Bruschino de G. Rossini, La Legió d’Honor de R. M. Valls, La Serva Padrona de G. B. Pergolesi, La Traviata de G. Verdi, etc., en diversos teatres de França, Cuba, l’Estat espanyol i Panamà.
Armin Heineman, director d’escena
Escenògraf, dissenyador de moda i director d’escena reconegut als teatres d’Alemanya. Ha col·laborat en nombroses produccions amb Peter Kontwinsky. Col·labora amb el Teatre Nacional de Cuba i el seu Ballet Nacional des de 1990 i més recentment amb el Teatre de l’Òpera de Panamà.
El vestuari de La Serva Padrona ha estat dissenyat per la seva firma de moda Paula’s Ibiza.

 

Comparteix:
Recomana a un amic Imprimir