Juventuts Musicals de Catalunya

Entrevista a Anabel Real

Com vas trobar el teu instrument?

El cant sempre ha format part de mi, en diferents fases i de diferents maneres. Els meus pares diuen que ja cantava per mi mateixa quan encara dormia al bressol... Amb cinc anys vaig començar a cantar en corals infantils; més endavant vaig començar amb les classes de música i, quan vaig fer tretze anys, vaig participar com a solista en l’òpera Brundibár de Hans Krása a la Faràndula de Sabadell. Va ser en aquell moment quan vaig decidir començar a fer classes de cant líric com a segon instrument.

Què sents quan estàs immersa en un recital?

Cantar o tocar un instrument requereix una atenció constant; és per això que m’ajuda personalment a estar realment present, a viure el moment: el so, el text, la comunicació amb el públic... Quan tot va bé és una sensació de calma i a vegades també d’eufòria. A més a més, un recital de Lied és especial perquè cada cançó dura molt poc i pot passar per estats emocionals molt diversos que cal transmetre al públic, sobretot tenint en compte que normalment cantem en altres idiomes. Això fa que hagis de mantenir-te alerta, flexible i oberta.

Quina importància creus que tenen els concursos en la carrera d’una jove intèrpret?

No conec a ningú a qui li encanti participar en concursos; tanmateix, són molt importants per donar-se a conèixer i gaudir de l’oportunitat de pujar a diferents escenaris.

Què significa, per a tu, el moviment de les Joventuts Musicals?

Aquesta no és la primera vegada que faig recitals de la mà de Joventuts Musicals. La feina que fa aquesta entitat per ajudar a la joventut és molt important, no només a través dels concursos i gires de concerts, sinó també de les classes magistrals que imparteixen. Tant de bo hi hagués més iniciatives com aquesta.

Quines obres interpretaràs en els teus concerts a la Xarxa? Hi ha algun motiu pel qual hagis escollit aquestes obres i no d’altres?

En els meus concerts a la Xarxa interpretaré dos programes molt semblants, ja que per motius de disponibilitat a vegades tindré acompanyament d’arpa o piano. La meva idea és fer un viatge a través de diferents llengües i països, mostrant músiques i poemes que giren en torn de l’amor. També hem inclòs dues cançons inèdites de Juan Durán, compositor resident aquesta temporada.

Quins són els teus propers reptes professionals?

Entre els propers reptes professionals queda obrir-se una mica més de camí a l’estranger, sobretot a Àustria i Alemanya, on tinc la sort de tenir agències interessades en treballar amb mi.

Qüestionari breu

  • Un instrument a banda del que ja toques: clarinet i piano
  • Un/a director/a d’orquestra: Zubin Mehta
  • Un/a solista: Hilary Hahn
  • Un grup de cambra: Kronos Quartet
  • Un/a compositor/a: Mozart
  • Una obra musical: The Lark Ascending (Vaugham Williams)
  • Una sala de concerts: Wiener Konzerthaus
  • Un llibre: El senyor dels anells (JRR Tolkien)
  • Una ciutat: París
  • Un refrany: qui no arrisca, no pisca

 

Subvencionado por
Miembro de
Colaborador
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR