El Fringe

El Fringe Festival Torroella de Montgrí-L'Estartit, organitzat per Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí, és el punt de trobada durant l'estiu a Catalunya del millor talent musical emergent. És la plataforma de referència a Catalunya durant l'estiu que dóna a conèixer els joves talents musicals. Des de 2020, ho fa amb la complicitat de la Xarxa de Músiques de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, així com els guanyadors dels concursos de Joventuts Musicals d'Espanya i el premi Emergent de l'Associació de Festivals de Música Clàssica d'Espanya, Festclásica. Tots els concerts, que se celebren en espais emblemàtics de Torroella de Montgrí i L'Estartit, tenen entrada gratuïta.

Els concerts del Fringe Torroella de Montgrí-L'Estartit conviuen amb les residències musicals EEEmerging, un projecte de cooperació europea a gran escala que promou l'aparició de nous talents de la música antiga, del qual forma part el Festival de Torroella de Montgrí des de 2018. Això permet que durant els dies que dura el Fringe puguin coincidir i conviure joves músics de diferents procedències i estils, la trobada dels quals els enriqueix mútuament.