Associacions locals

Joventuts Musicals de Catalunya és per damunt de tot una federació d'associacions i entitats.

Aquestes són el seu principal actiu i raó de ser. A partir de la reforma estatutària de 2016 hi ha dues formes de formar part de la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya: com a associació local o com a entitat associada.

ASSOCIACIONS LOCALS

Són el nucli original de la Federació. Es tracta d'entitats que porten el nom de "Joventuts Musicals de" i el nom de la seva localitat. Són membres permanents de la Federació i Actualment, són quaranta les associacions locals que arreu del territori català formen part de Joventuts Musicals de Catalunya. Des d’Amposta fins a Rialp, de Lleida a Figueres, les diferents entitats constitueixen una xarxa musical i cultural única al país. Cada any s'incorporen noves entitats a aquest teixit associactiu que no para de crèixer.

Podeu consultar aquí el mapa de les associacions locals de Joventuts Musicals de Catalunya. Més enllà dels projectes organitzats directament per la Federació, com la Xarxa de Músiques de Catalunya o Ethno Catalonia, cadascuna de les entitats locals té independència jurídica i desenvolupa les seves pròpies activitats organitzant cicles de concerts, cursos, programacions estables, concursos, gestió de tot tipus de conjunts i centres d’educació musical i altres activitats associatives adreçades a joves i a la música.

Les associacions locals  es beneficien dels següents serveis per part de la Federació:

• Subvenció d'entre 50% i 40% sobre els catxets dels espectacles del circuit de la Xarxa de Músiques a Catalunya.
  • Subvenció d'entre el 50% i el 40% sobre el lloguer d'instruments (backline) i fitxa tècnica (rider) dels concerts de la Xarxa de Músiques.
  • Subvenció sobre la cartelleria dels concerts de la Xarxa de Músiques.
  • Accés a la Red de Músicas de JM Espanya.
  • Un logotip propi de l'entitat seguint el model homologat internacionalment per Jeunesses Musicales.
  • Una pàgina web gratuïta i totalment autogestionable amb el domini www.joventutsmusicals.cat/entitat.
  • Un compte de correu electrònic propi entitat@joventutsmusicals.cat.
  • Assessorament legal i artístic.
  • Participació en l'Assemblea i en els órgans de govern federatius.

La quota anual de pertinença és de 50 € i s'abona a Joventuts Musicals d'Espanya.

A nivell estatal a més, des de JM Espanya s'organitzen moltes activitats relacionades amb els joves músics, com ara el circuit Red de Músicas, el Concurso Juventudes Musicales (amb les diverses modalitats de Clàssica, Antiga, Jazz), Concerts anuals de Guardonats, MusaE - música als museus, participació en l'Orquestra i Cor Mundial de Jeunesses Musicales, intercanvis internacionals, etc (veure web www.jmspain.org).

COM CREAR UNA ASSOCIACIÓ LOCAL DE JOVENTUTS MUSICALS