Juventuts Musicals de Catalunya

Benvinguda

«Aquesta proposta és un atent i fidel testimoni de la qualitat i tremp de les fornades de músics que van sorgint i creixent al nostre voltant i amb el desig que, gràcies a la tasca de tots plegats, aquestes puguin arribar arreu del país»

És un goig poder presentar-vos una vegada més el catàleg de la Xarxa de Músiques a Catalunya, conformat, també de nou, per unes propostes que són un atent i fidel testimoni de la qualitat i tremp de les fornades de músics que van sorgint i creixent al nostre voltant i amb el desig que, gràcies a la tasca de tots plegats, aquestes puguin arribar arreu del país. Una tasca, una flama que, especialment en els darrers temps (uns temps, no cal dir-ho, d’allò més difícils), tots i totes hem sabut mantenir viva (hem arribat a realitzar el nombre més elevat de concerts dels darrers cinc anys) amb l’amor i la dedicació a la música i la cultura com a senyera.

Aquesta serà la temporada en què ja es podran veure en dansa els primers fruits que la visió i l’empenta d’una renovada gerència i secretaria de l’entitat han aportat, treballant incansablement els darrers mesos, redoblant els esforços per tal d’eixamplar el nostre teixit amb igual força per tots els cantons de Catalunya (és a dir: cooperant amb les Diputacions en paral·lel a les múltiples iniciatives locals que any rere any hi van arrelant i fructificant). També s’han renovat acords i se n’han emprès de nous amb les institucions musicals i culturals més importants del país: de l’Institut Ramon Llull, amb qui posarem un peu més enllà de les nostres fronteres, fins a la nostra presència a L’Auditori de Barcelona i al Palau de la Música Catalana, i arribant ben aviat al Gran Teatre del Liceu tot fent tàndem amb la Casa dels Clàssics/Fundació Bernat Metge, una de les iniciatives culturals catalanes més prestigioses.

Altres projectes que veuran la llum pròximament ens permetran arribar a escenaris com ara museus i espais patrimonials. A l’estiu, continuarem consolidant aquesta trobada tan especial que és la nostra presència al Fringe Festival de Torroella de Montgrí, ara amb el suport decidit i entusiasta de la Secretaria General de Joventut de la Generalitat. Així com el diàleg que ja fa temps que ens enriqueix amb l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), el Conservatori del Liceu, el Taller de Músics i Ficta.

El valor de les propostes de Joventuts Musicals ja fa molts anys que ens fa ser un actor clau de la vida cultural catalana, tal com ho testimonien els reeixits esforços dels darrers anys pandèmics o els 50 anys celebrats fa ben poc pels companys de Joventuts Musicals de Figueres i el mig segle que també fa aquest 2022 Joventuts Musicals de Tortosa (que aprofitem per felicitar-los per escrit). Aquesta pròxima temporada, a més, s’inscriurà en l’Any Internacional de la Joventut i com és evident, hi tindrem molt a dir.

Deixeu-me reiterar el meu agraïment per la bona feina i la implicació determinada i determinant de tots vosaltres: les associacions locals, les entitats associades, els membres de la junta, de secretaria i cadascun dels nostres col·laboradors. Entre tots, un any més, portarem el bo i millor de la nostra música, arreu.

Joan Magrané i Figuera President

ACCEPTAR