Juventuts Musicals de Catalunya

Concursos

Joventuts Musicals de Catalunya participa, a través de la seva xarxa d'associacions locals i d'altres institucions, en la convocatòria de concursos adreçats a músics professionals. Consulteu-los tots aquí:

• Concurs de Joves Intèrprets de Piano de Catalunya (Vilafranca del Penedès): El concurs s'adreça a pianistes menors de 27 anys i està dividit en quatre categories segons l'edat dels intèrprets.
  • Concurs de Joves Compositors Premi Internacional Frederic Mompou (Barcelona): El concurs, celebrat en memòria del matrimoni Mompou-Bravo, que van ser-ne presidents d'honor, va adreçat a compositors menors de 35 anys. L'obra ha de ser inèdita, i escrita per a una formació que s'especifica en les bases de cada edició.
  • Concurs de Música de Cambra Montserrat Alavedra (Terrassa): El Concurs de música de cambra Montserrat Alavedra és un certamen biennal per fomentar la interpretació de la música de cambra, que s'adreça a músics professionals joves de nacionalitat espanyola o estrangers residents a Espanya.
  • Festival Fringe (Torroella de Montgrí): El Fringe Festival vol ser una plataforma per als joves talents de la música, seleccionats amb la col·laboració d'alguns dels millors conservatoris i escoles de música d'Europa. Programa un ampli ventall de gèneres musicals que van de la música clàssica al pop-rock, passant pel rhythm and blues, la música contemporània, el jazz, el flamenc, el funk i la música indi.
  • Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas: Fundat l'any 1963 per Jacint Vilardell en memòria del tenor català Francesc Viñas, aquest concurs ha esdevingut una de les competicions més importants del món de l'òpera, l'oratori i el Lied, on hi participen cada any joves cantants d'arreu del món. Un dels premis extraordinaris és atorgat per l'Ajuntament de Moià (lloc de naixement del tenor Viñas) i Joventuts Musicals de Catalunya, al millor cantant català.
  • Premi Joventuts Musicals de Catalunya, el Primer Palau: La Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana organitza el cicle i concurs "El Primer Palau", amb la finalitat de donar una oportunitat de debutar en el marc prestigiós de la Sala de Concerts del Palau de la Música Catalana als joves intèrprets de música clàssica que encara no hagin tingut ocasió de fer-ho en concert públic. El premi Joventuts Musicals de Catalunya s'atorga a la millor interpretació d'obra de compositor català de qualsevol època i estil en el transcurs del cicle "El Primer Palau".
Subvencionado por
Miembro de