Juventuts Musicals de Catalunya

Entrevista a MONIKA MAŠANAUSKAITÈ

Com vas trobar el teu instrument?

La meva mare va comprar el piano per tocar a casa i després jo vaig dir que volia aprendre a tocar. El procés em va semblar interessant.

Què sents quan estàs immersa en un recital?

Normalment quan toco intento mantenir l'atenció i sobretot la calma. Molt sovint és força difícil desconnectar-se de la veu crítica que parla internament, però quan entro en un flux de pensament i en el moment, començo a observar els meus dits com es mouen i a escoltar la música. Com si em convertís en audiència.

Quina importància creus que tenen els concursos en la carrera d'un/a jove intèrpret?

Crec que les competicions ens ajuden a millorar les habilitats musicals, forces i resistència. I és cert que participar i preparar-se per a competicions, fins i tot en els quals no s’acaba guanyant, ens ajuda a desenvolupar-nos significativament com a intèrprets. No obstant això, és molt important no jutjar-nos segons els resultats de les competicions. Les opinions canvien. Crec que el més important és mantenir la concentració i ser sincer amb ell mateix i amb el públic.

Què vol dir, per a tu, el moviment de les Joventuts Musicals?

Crec que és una gran plataforma en la qual els artistes joves poden presentar-se. Per a mi, personalment, també és una visita guiada; no sóc de Catalunya i el fet de pertànyer a la Xarxa m’ha permès conèixer ciutats com Tarragona i altres, que no hagués pogut visitar si no hagués estat per les Joventuts Musicals. La meva propera parada és la Bisbal, un altre lloc que mai he visitat a Catalunya. Amb sort, no l'últim!

Quines obres interpretaràs en els teus concerts de la Xarxa? Hi ha algun motiu pel qual hagis escollit aquestes i no altres?

El meu programa consisteix de la Fantasie en Do major de Schumann, els tres estudis transcendentals de Lyapunov i els Preludis de M. K. ?iurlionis, compositor del meu país d'origen, Lituània. Crec que la seva música és molt intel·ligent i encara no és prou coneguda. El programa viatja des d'un profund romanticisme al modernisme. Tres compositors de tres països completament diferents. El programa representa una mica el que jo sento viatjant per Catalunya i el descobriment de noves ciutats. Convido als/les oients a viatjar amb mi i descobrir música nova.

Quins són els teus propers reptes professionals?

A l'abril vinent hauré de realitzar 11 concerts amb diferents programes: duo, trio i sol. Crec que serà quelcom interessant i desafiant per a mi. Mai havia tocat tants concerts en un mes en la meva vida! Crec que serà una experiència creixent i aprendré molt dels meus col·legues - la violinista Michelle Dierx de Bèlgica i de l'violoncel·lista Shannon Merciel d'Estats Units.

Qüestionari breu

  • Un instrument a part de què ja toques: El violoncel
  • Un director d'orquestra: Leonard Bernstein
  • Un solista: Emanuel Ax i Janine Jansen
  • Un grup de cambra: Emanuel Ax, Yo-yo Ma, Leonidas Kavakos
  • Un compositor: J. Brahms
  • Una obra musical: J. Brahms piano trio nr. 1, si major
  • Una sala de concerts: Elbphilharmonie
  • Un llibre: Kristina Sabaliauskait? "Silva Rerum" Llibre I
  • Una ciutat: San Gimignano, Itàlia
  • Un refrany: No ens enganyem que la negativitat és igual a la realitat. Aquesta és una excusa que no excusa. De fet, si pensem, no és més que evasió. Diana Stuart.

 

Subvencionado por
Miembro de
Colaborador
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR