Juventuts Musicals de Catalunya

Festival Emergents

Joventuts Musicals de Catalunya és una de les entitats que fa possible el Festival Emergents. Per això aquest any l'entitat i L'Auditori impulsen una jornada dedicada a joves músics catalans o formats a Catalunya.

Carles Marigó i Cantoría i Magalí Sare & Sebastià Gros, músics que han format part de la Xarxa de Músiques a Catalunya per a donar a conèixer joves intèrprets, actuaran en el marc del festival a L'Auditori de Barcelona aquest dimarts 10 de març a les 19 h, 20 h i 21 h respectivament.

El quartet vocal Cantoría sorgeix del Departament de Música Antiga de l'Escola Superior de Música de Catalunya. Sota la direcció de Jorge Losana, el quartet, especialitzat en l'Edat d'Or peninsular, ha estat seleccionat per diversos programes europeus de formació. En el seu concert a L'Auditori presentarà un repertori centrat en grans noms del Renaixement. El polifacètic pianista Carles Marigó també es va formar a l'ESMUC i al Conservatori de Moscou. En el seu concert al Festival Emergents Barcelona interpretarà Ibèrics, un viatge per la música espanyola del segle XVI fins al segle XXI, el qual inclou obres originals de Mudarra, Cabezón, Bruna i Soler, composicions pròpies a partir de l'obra d'Albéniz i Falla i improvisacions.

De la seva banda, Magalí Sare & Sebastià Gris ens presenten el seu nou disc titulat "A boy and a girl" de la mà ?del productor David Soler i Santi Careta.? Després del primer disc en solitari "Cançons d'amor i dimonis", Magalí Sare comença una ?nova etapa en què aposta per l'experimentació i la creació d'una unió entre la música clàssica ?i la moderna, mons que sempre han estat presents durant la seva trajectòria. D'aquí neix ?aquesta proposta formada per un conjunt de cançons d'orígens tan diferents com el folklore ?mallorquí i la música clàssica de cambra, totes elles abraçades pels diferents paisatges que ?crea l'electrònica. ?Magalí Sare es va donar a conèixer al gran públic com a soprano del Quartet Mèlt, guanyador ?del concurs musical Oh Happy Day de TV3 l'any 2015. Actualment, és la veu del disc ESTÓMAC ?de la pianista i compositora Clara Peya i té un duet amb el contrabaixista Manel Fortià.?

Durant 10 dies, el Festival Emergents agrupa 200 artistes i ofereix més de 20 concerts de música clàssica en totes les seves vessants: de la música antiga a la música de nova creació, del recital a la música de cambra, el concert per a solista i els grans conjunts vocals i instrumentals, així com el jazz i el flamenc local més destacat.

La confluència de les principals institucions que tenen seu a L'Auditori, com és el cas de Joventuts Musicals de Catalunya, donen al festival una estructura i una repercussió que el converteixen en l'espai idoni perquè els joves intèrprets donin les primeres passes en la seva carrera professional.

Subvencionado por
Miembro de