Juventuts Musicals de Catalunya

PATRICIA GARCÍA, fortepiano

El fortepiano i les seves possibilitats musicals

Predecessor del piano, el fortepiano, inventat per Bartolomeo Cristofori en 1700, va captivar rapidament tant al públic europeu com als compositors, que van desplegar la seva imaginació a la recerca de noves possibilitats musicals. Les sis sonates Probestücke (peces d'estudi) publicades per Carl Philipp Emmanuel Bach mostren l'estil més progressista i imaginatiu del seu temps, expressiu i sovint turbulent, així com sorprenents canvis dinàmics, digitacions i figuracions possibles gràcies al nou instrument. També les dones van jugar un paper crucial en el desenvolupament del piano com a compositores, intèrprets, constructores, i organitzadores dels concerts. Marianne von Martinez es va obrir camí com a músic independent, organitzant salons setmanals on solia interpretar amb Mozart les seves sonates a quatre mans en el fortepiano. Mozart també actuava freqüent amb la seva alumna Josepha Auernhammer, la qual  va desenvolupar una intensa carrera interpretativa i docent. La música de Beethoven representa el pont al Romanticisme. A les seves mans la forma sonata adquireix un nou nivell de contingut, és una explosió musical.

Programa

Carl Philipp Emanuel Bach: Probestücke sonates Wq. 63, múm. 1,  múm. 2 i múm. 6 / Marianne von Martinez: Sonata en La majorJosepha Auernhammer: Tema i 6 variacions en Sol major basat en una l'ària de Papageno “Ein Vogelfänger bin ich ja” de l'òpera La flauta màgica de Mozart /  W. A. Mozart: Variacions sobre un tema de Gluck en Sol major, K. 455  from Die Zauberflöte, K.620, by Wolfgang Amadeus Mozart  / L. van Beethoven: Sonata quasi una fantasia en Do sotingut major, Op. 27, núm. 2

Veure biografies

Biografies

Patricia García Gil és considerada una de les fortepianistas amb major projecció internacional de la seva generació. Ha realitzat una gran quantitat de gires de recitals i concerts com a solista amb orquestra a Espanya, Gran Bretanya, Escòcia, Holanda, Itàlia, França, Algèria, l'Argentina, l'Uruguai, Xile, Mèxic, Sud-àfrica, la Xina i els Estats Units.
Des de petita ha obtingut nombrosos premis en concursos nacionals e nternacionales, incloent l'últim Concurs de Joventuts Musicals d'Espanya, en la modalitat de Música Antiga. Com fortepianista ha estat guardonada en el Concurs Mario Calado de Pianoforte Romàntic, Concorso Internazionale Muzio Clementi, Premi Ferrari di Fortepiano i Paris Music Competition.
El seu interés per l'estudi de la interpretació històrica li porta a intervenir regularment en les iniciatives de les fundacions Bartolomeo Cristofori, Saluzzo i Vila Bossi a Itàlia, Royaumont i Abbaye aux Dames a França, Geelvink Music Museum a Holanda, Hong Kong Baptist University a la Xina, Historical Keyboard Society of North America, American Musical Instruments Society, Sigal Music Museum, i Westfield Center als Estats Units.
Diplomada en art dramàtica, té una ment oberta i creativa experimentant constantment amb innovativas col·laboracions entre les arts visuals, escèniques i la música.
Recentment, ha estat nomenada professora assistent de la Universitat de Carolina del Nord en Greensboro, on compaginés la seva tasca pedagògica amb la realització d'un doctorat en Arts Musicals (DMA) en l'especialitat de piano històric desenvolupant la seva recerca sobre compositores dels segles XVIII i XIX.
Patricia Gracía

Concerts