Juventuts Musicals de Catalunya

DAVID MARTÍN

FANTASIES PER A VIOLONCEL

David Martín, violoncel · Miguel Ángel Ortega Chavaldas, piano

El recital que presenten en David Martín i el pianista Miguel Ángel Ortega Chavaldas proposa un passeig entranyable per les partitures clàssiques i romàntiques escrites per a violoncel i piano, en aquest cas de Beethoven, gran homenatjat de l’any, Schumann i Britten, tres grans compositors de la història de la música.

David Martín va néixer a Lleó el 1995. El 2003 va iniciar els seus estudis musicals al Conservatori Professional de Lleó "José Castro Ovejero", on ha rebut classes dels professors Joaquín Ordóñez i Eva Mª Rodríguez obtenint el Premi Extraordinari de la comunitat de Castella i Lleó. En el curs 2013-14 va accedir a l'Escola Superior de Música Reina Sofia sota la tutela de la Professora Natalia Shakhovskaya, continuant amb el Professor Ivan Monighetti. Al juny de 2018 va rebre de mans de SM la Reina Sofia el Premi a l'Alumne Més Excel·lent de la seva càtedra. Actualment està realitzant un Màster amb el Professor Jens Peter Maintz a la Universitat de les Arts de Berlín. En 2018 va rebre el Primer Premi en el Concurs Permanent de Joventuts Musicals d'Espanya i també el Primer Premi en el Concurs Internacional "Pedro Bote". Recentment, ha estat guardonat amb el Premi "Francesco Geminiani" de Verona, el que li permet tocar un instrument Francesco Guadagnini de 1888. Al juny de 2016, al costat de l'Quartet Haendel, va rebre de mà de SM la Reina Sofia el Premi a l'Quartet Més Excel·lent. Actualment forma part de l'Trio Schola, amb el qual ha actuat al Festival Internacional de Música de Cambra "Fundació Monteleón" oa la Fundació Joan March a Madrid i, actualment, en el cicle d'AIE "Clàssics en Ruta".

Robert Schumann: Fantasiestücke, Op. 73

Benjamin Britten: Sonata per a violoncel i piano, Op. 65