TENORS - COMPANYIA ILLUMINATI

Albert Mora, tenor | Ezequiel Casamada, tenor | Miquel Cobos, tenor | Dani Garcia, piano
Aproximació a l'òpera en clau d'humor

TENORS és una paròdia dels mítics concerts que durant els anys noranta van fer arreu del món els Tres Tenors. Una paròdia feta des del respecte i l’admiració, procurant oferir un excel·lent nivell musical però sense deixar passar l’oportunitat d’enriure’s del món de l'òpera, de la solemnitat del protocol en els concerts de música clàssica o del divisme, rivalitat i excentricitat de certs cantants lírics. Un espectacle que combina l'òpera amb l´humor visual més esbojarrat i que farà riure a l’espectador a través de situacions absurdes alhora que l’emocionarà amb melodies conegudes i commovedores. Amb una posada en escena sòbria i elegant, TENORS permet conèixer o recordar moltes de les àries, napolitanes, sarsueles, boleros i fins i tot èxits de Broadway que els Tres Tenors cantaven en els seus concerts.

Diverses àries operístiques i de musicals de compositors dels segles XVIII, XIX i XX.

La temporada 2013-2014, en Miquel Cobos, l'Ezequiel Casamada i l'Albert Mora, se la van passar dins d'un autobús (una Teisa concretament) recorrent de punta a punta tota França, representant la celebrada Operetta de Jordi Purtí i Cor de Teatre. Els seients no eren massa còmodes precisament i les distàncies a recórrer i el temps compartit, afavorien l'aparició de tota mena d'activitats simpàtiques i creatives (que potser ara no venen al cas) per oblidar el mal que els feia l'esquena...  El que sí ve el cas és que, mig en broma mig de debò, els tres tenors d'aquell sofert vehicle van començar a deixar volar la seva imaginació, i a projectar un concert dels Tres Tenors, que fos a la vegada una paròdia i un homenatge; una obra de teatre on cantar la música que més els agradava i, alhora, encabir totes aquelles anècdotes i excentricitats del món de la lírica que els feien riure i el viatge més suportable. La gira es va acabar i cadascú va tornar a les seves coses, el seus concerts, les seves vides... Tot semblava indicar, que aquell projecte quedaria només en una bona idea. Sigui com sigui, el temps va passar i al 2017, després d'anades i vingudes, finalment "s'il·luminen" i decideixen dur a terme aquella idea, el seu primer espectacle: TENORS. Al grup, després, s’afegeixen Toni Sans (company de l'Albert Mora a EGOS teatre) per acabar de cosir l'espectacle i dirigir-lo escènicament, i els pianistes Daniel Garcia i Adrià Aguilera, amb qui ja havien compartit escenari en diverses ocasions.

COMPANYIA ILLUMINATI
tenors