Cosmos Quartet

Com vau trobar la vostra formació?
Doncs en el nostre cas la vam trobar tocant música de cambra plegats en festivals, de manera força esporàdica, i poc a poc ens van venir ganes de fer-ho més sovint i amb més profunditat, fins arribar a el punt de fer-ne el centre de la nostra activitat profesional musical.

Què sentiu quan esteu immersos en un recital?
És una pregunta de difícil resposta, ja que el que sents durant un concert o recital depèn de moltes coses que en gran part no són a les teves mans, com per exemple l'acústica de la sala, si el públic escolta atentament o el notes dispers, quin tipus de música estàs interpretant, si coneixes molt bé l'obra o és la primera vegada que la interpretes, l'estat anímic i físic en el que et trobes i un llarg etcètera que provoquen que el que sentis durant un concert, sempre sigui diferent.

Quina importància creus que tenen els concursos en la carrera d’un/a jove intèrpret?
Creiem que tenen la importància que cadascú li vulgui donar. Evidentment que els concursos poden ser importants, poden ajudar a un intèrpret o grup a aconseguir fites que sense un premi potser no les haurien assolit i que la preparació et pot portar a fer un gran salt a nivell interpretatiu. Però el que és important tenir present és que guanyar un concurs no és sempre senyal d'èxit, i per tant, no guanyar res en un concurs no és sempre un fracàs. El valor i la qualitat sempre vindran d'allò que s'assoleixi al llarg del temps.

Què significa, per a vosaltres, el moviment de les Joventuts Musicals?
Doncs significa un moviment de gran importància per als joves intèrprets del territori ja que és molt obvi que els músics necessitem els concerts per mostrar i expressar allò que som, però malauradament és força difícil tenir-ne, i encara més quan ets jove. Per sort Joventuts Musicals ajuda a joves intèrprets a aconseguir aquests concerts tant necessaris per a donar-se a conèixer.

Parleu-nos del vostre repertori.
Interpretem el quintet de Schubert per a dos cellos, una proposta de Joventuts Musicals que ens sembla fantàstica i que ens permet col·laborar amb Fernando Arias, però també obres de Toldrà, un gran compositor català.

Quins són els vostres propers reptes professionals?
Seguir descobrint el meravellós i inesgotable repertori per a quartet de corda a més de projectes engrescadors, com una gravació a la WDR de Colònia, una gira de concerts amb el cellista Lluís Claret tocant el quintet de Schubert, la participació a la Schubertíada de Vilabertran amb Mathias Goerne i el debut a sales com Bozar de Brussel·les i Konzerthaus de Berlin.

Qüestionari breu

• Un instrument: el piano
  • Un/a director/a d’orquestra: Kirill Petrenko
  • Un/a solista: Leonidas Kavakos
  • Un grup de cambra: Quartet Casals
  • Un/a compositor/a: J. S. Bach
  • Una obra musical: Missa solemnis, de Beethoven
  • Una sala de concerts: Wigmore Hall de Londres
  • Un llibre: Jo confesso, de Jaume Cabré
  • Una ciutat: Barcelona
  • Un refrany: "EL correcte no és sempre popular, i allò que és popular, no sempre és el correcte", A. Einstein.