DUO JOEL BARDOLET & MARC HEREDIA

Joel Bardolet, violí | Marc Heredia, piano
BRAHMS & SCHUBERT

El violinista Joel Bardolet i el pianista Marc Heredia són dos dels músics catalans de més inquietud artística de la seva generació. El diàleg entre aquest duo d'intèrprets i amics reuneix grans influències: Ferenc Rados, Rainer Schmidt i Claudio Martínez, entre altres, i un alt nivell de complicitat. En aquest concert ha triat un programa de signe romàntic i molt exigent musicalment amb dues sonates de Brahms i Schubert plenes de lirisme i de gran riquesa temàtica.

Johannes Brahms: Sonata núm. 3 per a violí i piano en Re menor, Op. 108

Franz Schubert: Sonatina núm. 1 en Re major, Op. 137, D. 384

El violinista Joel Bardolet ha dedicat els últims anys a la investigació i estudi del llenguatge musical. Des de Johannes Ockeghem i el Renaixement, la relació de la paraula i la música, fins als paisatges atemporals de Morton Feldmann. S'ha format a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), a la Musikhochschule Freiburg amb Muriel Cantoreggi i a la Hochschule für Musik Basel. És el director musical del nou projecte de la companyia de dansa MalPelo al voltant de Bach amb qui comparteix escenari regularment. Forma part de la generació marcada pel Quartet Casals i també ha rebut mestratge de Rainer Schmidt i Eva Graubin, així com la inspiració d'una llarga llista d'artistes com Clive Brown, Ferenc Rados, Rita Wagner, Patricia Kopachinskaja i Lorenzo Coppola, entre altres. Ha estrenat i enregistrat algunes de les obres del compositor Joan Magrané, de qui va rebre les Variacions sobre The Last Rose of Summer dedicades. En els darrers anys ha liderat l'Orquestra Camera Musicae (Barcelona). Actualment és concertino principal a Musique des Lumières (Suïssa) i comparteix projecte amb els seus amics músics del Trio Fortuny.

El pianista Marc Heredia va iniciar els seus estudis de piano als tres anys i va seguir estudiant amb Cecilio Tieles al Conservatori Superior de Música del Liceu. Més tard, entre 2008 i 2012, va continuar la seva formació a la Escuela Superior de Música Reina Sofía amb professors com Dimitri Bashkirov i Claudio Martínez Mehner. De 2012 a 2014 va cursar un Master of Arts a la Hochschule für Musik de Basilea, Suïssa. Ha actuat en importants sales com L’Auditori de Barcelona, el Palau de la Música Catalana, Auditorio Nacional, la Fundación Juan March de Madrid, el Claustre de Sant Domènech de Peralada i també en marcs com el cicle Solistas del SXXI a l’Auditorio Sony de Madrid o a l’Auditori de Girona, entre altres. Forma part del Trio Fortuny, juntament amb Joel Bardolet i Pau Codina.

Xarxa de Músiques de JM Catalunya
Joel Bardolet & Marc Heredia