THE DELIGHTFUL POCKET COMPANY

Ivan Alcazo, oboè | Sergi Marquillas, trompeta | Marc Díaz, orgue
MERAVELLOSA COMPANYIA
Trobem asseguts quatre músics al voltant d’una taula. El més veterà, el violinista i trompetista txec Gottfried Finger (1660-1730), torna a fer-hi nit després de molts anys vivint a Londres, on va adquirir certa popularitat com compositor d’òperes. Intenta animar-lo un vell conegut de la capital britànica, el fatxenda violinista William Corbett (1675-1748), segon en arribar i de camí cap a Itàlia. A l’equipatge hi porta alguns manuscrits d’un violinista florentí anomenat Giovanni Boanoventura Viviani (1638-1693). Completen la taula dos joveníssims músics, Georg Friedrich Händel (1685-1759) i Johann Sebastian Bach (1685-1750). Tots dos aspiren a guanyar-se la vida com a músics. Händel porta un violí, un oboè i algunes sonates que ha escrit. Bach, algunes petites composicions, un llibre d’un dels seus ídols, Girolamo Frescobaldi (1583-1643) i un esbós que vol que sigui una cantata. La sala la presideix un orgue i el que va poder passar quan tots quatre havien begut prou, ho poden sentir en aquest programa.

William Corbett: Sonata Op. 1 núm. 12 per a oboè, trompeta i orgue  / Girolamo Frescobaldi: Fantasia per a orgue / Giovanni Buonaventura Viviani: Sonata seconda per a trompeta i orgue /  Girolamo Frescobaldi: Capriccio per a orgue / Gottfried Finger: Sonata en Do Major per a oboè, trompeta i orgue / Georg Friedrich Händel: Sonata en Fa Major per a oboè i orgue, HWV 363a / Johann Sebastian Bach: Simfonia per a orgue, BWV 4  / Den Tod niemand zwingen kunnt per a oboè, trompeta i orgue BWV 4 / Händel/Bach: Fuga en sol menor per a orgue / Georg Friedrich Händel: To God, Our Strength per a oboè, trompeta i orgue, HWV 62 / Johann Sebastian Bach: Jesus bleibet meine Freude per a oboè, trompeta i orgue, BWV 147

THE DELIGHTFUL POCKET COMPANY és un conjunt de cambra format per orgue, trompeta i oboè; tres instruments reunits per tres músics que  comparteixen la passió per la música de cambra, que aposten pel refinament de les interpretacions i a qui uneix el gust per donar a conèixer compositors i
repertoris singulars partint d’una sonoritat tan genuïna com familiar. Es tracta d’una formació amb uns orígens històrics i un repertori específic, però que per la seva idiosincràsia i la incontrolable personalitat dels seus membres, viu de la cerca de noves propostes artístiques a partir de dos eixos: la recerca i interpretació de música antiga amb instruments històrics i la recreació i les adaptacions pròpies de tota mena de música.

Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC)
The Delightful Pocket Company

14/01/23