Juventuts Musicals de Catalunya

JOVE CAPELLA REIAL DE CATALUNYA

Irene Mas, soprano | Eulàlia Fantova, mezzosoprano | Martí Doñate, tenor | David Hernández, tenor | Guglielmo Buonsanti, baix | Carles Blanch, tiorba i arxillaüt | Marc de la Linde, viola de gamba | Marc Díaz, orgue | Lluís Vilamajó, direcció
LAGRIME D'AMANTE AL SEPOLCRO DELL'AMATA
La Jove Capella Reial de Catalunya aborda la música de Claudio Monteverdi i la de composicions de contemporanis per endinsar-nos en les profunditats de l’amor. Ens proposa una història universal d’amor, desamor i mort amb Orfeu i Eurídice, que canten al que senten, pur i innocent, i alhora tràgic, pel seu desenllaç. L’amor és dual, enlluerna els pitjors paratges i entela la felicitat més dolça. Aquests madrigals expressen la lluita de les emocions, el plaent martiri que suposa i el seu vincle amb la mort. El descens a les tenebres culmina quan Eurídice, plena de ràbia i dolor, no accepta que Orfeu l’abandoni. La tragèdia es desferma amb la mort d’Eurídice. Davant del seu sepulcre, Orfeu plora el dolor i el desig d’acompanyar-la. Són contraris que es toquen, i signifiquen un nou inici.

Programa

Claudio Monteverdi: «Rosa del ciel» de l'òpera L'Orfeo / «Soave libertate» de Concerto: settimo libro de madrigali, núm. 14, SV 130 /  Girolamo Frescobaldi: «Recercar secondo» de Recercari, et canzoni franzese fatte sopra diversi oblighi, in partitura, núm. 2, F 9.02 /  Giaches de Wert: «Il dolce sonno mi promise pace» de Il Primo Libro de' madrigali a qvattro voci, núm. 8 / Carlo Gesualdo: «O dolce mio martire» de Madrigali a cinque voci, libro primo, núm. 8 / Luca Marenzio: «Tirsi morir volea» de Il Primo Libro de madrigali a cinque voci novamente composti & dati in luci, núm. 5 /  Claudio Monteverdi: «Lamento della ninfa» de Madrigali Gverrieri, et Amorosi, núm.22, SV 163 /  Andrea Falconieri: «La suave melodia» de Il primo libro di Canzone, Sinfonie, Fantasie, Capricci, Brandi, Correnti, Gagliarde, Alemane, Volte, núm. 54 /  Claudio Monteverdi: «In un fiorito prato» l'òpera L'Orfeo / «Sestina: Lagrime d'amante al sepolcro dell'amata» de ll sesto libro de madrigali a cinque voci, núm. 5, SV 111 /  Giovanni Girolamo Kapsberger: «Toccata seconda: Arpeggiata» de Libro primo d’intavolatvra di chitarone, núm. 2 / Claudio Monteverdi: «Benchè severo ed immutabil fato» l'òpera L'Orfeo / «Sì, ch’io vorrei morire» de Il quarto libro de madrigali, núm. 15, SV 89

Veure biografies

Biografies

LA JOVE CAPELLA REIAL DE CATALUNYA és una iniciativa de Jordi Savall i de la Fundació Centre Internacional de Música Antiga (CIMA) per promocionar en formació de cor professional els joves cantants que han excel·lit en les Acadèmies de Formació professional, de Recerca i Interpretació musical Jordi Savall organitzades anualment a Barcelona. Fa de pedrera a la prestigiosa Capella Reial de Catalunya i neix per oferir un repertori musical amb les veus de joves cantants preparades i dirigides pel tenor Lluís Vilamajó i el mateix Jordi Savall. La seva intenció és arribar a un públic ampli i divers amb repertoris atractius de música històrica i contemporània i així ajudar els joves músics en la seva promoció professional i consolidar les seves carreres.
LLUÍS VILAMAJÓ. Nascut a Barcelona, inicià la seva formació a l’Escolania de Montserrat, i després, al Conservatori Municipal Superior de Música de Barcelona. Al llarg de la seva trajectòria ha col·laborat amb formacions com Al Ayre Español, Venice Baroque Orchestra, Les Sacqueboutiers de Toulouse, Ensemble La Fenice, Ensemble Baroque de Limoges i Il Fondamento, amb els quals ha ofert concerts i ha efectuat enregistraments en diferents auditoris d’arreu del món. És director artístic del Coro de la Orquesta Ciudad de Granada i del Joven Coro de Andalucía. És membre de la Capella Reial de Catalunya i dirigeix La Jove Capella Reial de Catalunya.

Una proposta de

Festival de Torroella de Montgrí i la Fundació Centre Internacional de Música Antiga (CIMA)
Jove Capella Reail de Catalunya

Concerts