PAU ARMENGOL, baríton & ÈRIC VARAS, piano

RECORD I COMIAT
Pau Armengol i Èric Varas presenten un programa centrat en el Lied romàntic del segle XIX i la cançó catalana del segle XX. En la primera part, interpreten el cicle Liederkreis Op. 24 de Schumann, sobre poemes de Heinrich Heine, que convida a un viatge emocional entre l’ànsia de l’enamorat, el desamor, el record, l’abandó, l’enuig, i finalment, el comiat. La primera part clou repetint la idea de record i comiat, amb dos dels més cèlebres Lieder de Schubert. La segona part se centra en la cançó culta del segle XX, els textos de Lorca ens introdueixen en un món oníric, que ens porten a la fantasia, la fascinació, el record i, finalment, el comiat.

Robert Shumann: Liederkreis Op. 24 / Novellette en Fa major, Op. 21 núm. 1 (piano sol) / Robert Schubert: Du bist die Ruh Op. 59 núm. 3, D. 776  / Erlkonig  D. 328 / Federico García Lorca: Canciones españolas antiguas: El café de Chinitas, Las morillas de Jaén, Zorongo / Miquel Ortega: Romance de la luna, luna / Frederic Mompou: Cançó i Dansa núm. 7 (piano sol) / Eduard Toldrà: Cançó de Comiat / Frederic Mompou: Jo et pressentia com la MarEduard Toldrà: La mar estava alegra

PAU ARMENGOL va néixer a Sabadell. Estudia piano a la seva ciutat i cant amb Carlos Chausson. Ha rebut lliçons de tècnica vocal de Jaume Aragall, Eva Mei, Celso Albelo, Mariella Devia i Plácido Domingo i lliçons d’interpretació de Stanislav Angelov, Francisco Poyato, Roger Vignoles i Jocelyne Dienst-Bladin. Després de doctorar-se en Química Teòrica i Computacional per la Universitat Autònoma de Barcelona, guanya el concurs Mirna Lacambra per accedir a l’Escola d’Òpera de Sabadell per interpretar el paper de Leporello de Don Giovanni. La temporada 2018-19 entra al Centre de Perfeccionament Plácido Domingo del Palau de les Arts de València. En el camp de l’oratori i el Lied, ha debutat en el concert inaugural del Festival Life Victoria 2020 com a Life New Artist i ha estat seleccionat com a perceptor de la Beca Bach-Fundació Salvat 2020.

ÈRIC VARAS va néixer a Barcelona el 1996. Cursa el grau professional de piano al Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb Maria Rosa Ribas i Jordi Vilaprinyó. A continuació entra a l’Escola Superior de Música de Catalunya on obté el títol superior de piano amb Jean-François Dichamp. Estudia direcció d’orquestral al Conservatori de Viena amb Andreas Stoehr. Treballa regularment com a pianista al cor ACTEA i com a assistent de director al cor Novaria. Destaquen les seves participacions dins de la programació de festivals com el Life Victoria i la Schubertíada Vilabertran. Actualment, compagina els seus compromisos musicals amb l’estudi del grau d’Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya.

Pau Armengol
Èric Varas