AURORA PEÑA, soprano & GIORGIO CELENZA, piano

NUIT D'ÉTOILES

La nit és el fil conductor de Nuit d’étoiles, un programa en el qual la veu d’Aurora Peña i el piano de Giorgio Celenza evoquen una imaginada nit estrellada a la calor de la llar de foc, amb els follets voltant pel bosc i els rossinyols cantant a mitjanit amors secrets. Una evocació a través del romanticisme, l’impressionisme i el nacionalisme musical espanyol amb peces d’òperes de Verdi i Gounod, lieder de Richard Strauss, chansons de Debussy, cançons de Granados i Turina i un final de sarsuela a punt de despuntar el dia.

FESTA VESPERTINA:
Charles Gounod: «Ah! Je veux vivre» de l’òpera Roméo et Juliette
Gioachino Rossini/arr. Franz Liszt: La Dansa de Les soirées musicales

CAPVESPRE A LA VORA DEL FOC:
Richard Strauss: «Ständchen» de Sechs lieder, Op.17/2 / «Amor» de Brentano lieder, Op. 68/5

CONTES A MITJANIT:
Giuseppe. Verdi: «Sul fil d’un soffio etesio» de l’òpera Falstaff
Camille Saint-Saëns/arr. Franz Liszt: Danse macabre /  «Le rossignol et la rose» del drama líric Parisathys

SOMNIS D’ESTRELLES:
Fanz Liszt: Oh, quand je dors
Ottorino Respighi: Notturno
Claude Debussy: Nuit d’étoiles / Apparition

MATINADA D’AMORS:
Enric Granados: Elegia eterna
Joaquín Turina: «Tu pupila es azul» de Tres poemas
Manuel Ponce: Romanza de amor
Federico Moreno Torroba: «La petenera» de la sarsuela La marchenera

AURORA PEÑA. Nascuda a València, ha guanyat, entre altres, els primers premis del Concurs de Música de Les Corts 2021 i del Concurs de Cant Líric Germans Pla Ciutat de Balaguer 2021, i ha rebut el premi extraordinari Ferrer-Salat en el Concurs Tenor Viñas 2021. Va debutar al Teatro Real de Madrid el 2015 amb Dido & Aeneas i ha cantat, entre altres, al Konzerthaus de Viena, Teatro de la Zarzuela de Madrid, Palau de la Música Catalana, Auditorio de Belém de Lisboa, Palau de les Arts de València, Beit Hatfutsot Auditorium de Tel-Aviv i Palau de la Música de València. Ha gravat els discos Amoroso Señor-Cantadas de José de Torres amb Concerto 1700, Scarlatti, L’Asunzione della Beata Vergine amb l’Ensemble Baroque de Monaco i La Guerra de los Gigantes amb l’Orquestra Barroca de Granada.

GIORGIO GELENZA. Nascut el 1986 a Pescara (Itàlia), on inicia els seus estudis de piano i acaba la carrera amb matrícula d’honor. Va començar a estudiar cant amb la soprano Antonella Muscente i va acabar també la carrera amb matrícula d’honor el 2011. Actualment, viu a València, on acaba els seus estudis al Conservatori Superior Joaquín Rodrigo amb Amadeo Lloris i perfecciona la seva tècnica amb el baríton David Menéndez.

Una proposta de

Concurs de Cant Líric Germans Pla Ciutat de Balaguer