SYNTHÈSE QUARTET

Javier Valero Aladrén, saxofon soprano | Ángela Romera Tutor, saxofon alto | Ismael Arroyo Blázquez, saxofon tenor | Raúl Flox Prado, saxofon baríton |
INFLUENCES
Des dels seus inicis, el saxofon ha tingut a França el punt de trobada del desenvolupament de l’instrument i del seu repertori. Aquest programa és un homenatge a aquest país que tanta influència ha tingut en la formació del quartet de saxofons amb obres dels compositors francesos Fernande Decruck, Florent Schmitt, Philippe Geiss i un convidat forà, el japonès Jun Nagao, que malgrat no haver nascut a França, el seu llenguatge musical està molt influït per l’estil francès.

Fernande Decruck: SaxophonieFlorent Schmitt: Quatuor pour Saxophones, Op. 102 /  Jun Nagao: Quatuor de Saxophones Philippe Geiss: Patchwork

SYNTHÈSE QUARTET es forma el 2017 en el Conservatori Superior de Castella i Lleó. Inspirats per la idea de síntesi, decideixen atorgar-li aquest nom al quartet els membres del qual provenen de diferents punts d’Espanya. Durant els seus 5 anys de trajectòria, Synthèse Quartet ha estat guardonat amb més de 15 premis, entre els quals es troben el primer premi en la 101a Convocatòria de Música de Cambra el Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya, el primer premi i premi Ricardo Hontañón en el XVIII Concurs Internacional d’Arnuero (Santander) i el primer premi en la 95a Edition Anniversaire en el Concurs Internacional de Música Léopold Bellan de París.
Han actuat en sales de concerts com la Luis Galve de l’Auditori de Saragossa, el teatre de la Maestranza de Sevilla, la Fundació Botí de Santander, Centre Palacio de Cibeles a Madrid, l’Auditori Lienzo Norte a Àvila. També ha actuat en gira per Polònia i ha participat en el XVIII World Saxophone Congress celebrat a Zagreb (Croàcia). Lan passió de Synthèse Quartet per la música i la recerca d’obres per a la formació de quartet de saxofons els va portar a estrenar quatre obres el 2021. El més recent ha estat SIC MVNDVS CREAVS EST, una obra encarregada al jove compositor bilbaí David Cantalejo Gómez Synthèse Quartet és ambaixador de les marques Vandoren Paris, JLV Sound
Paris i Instrumentomanía.

Primer premi de la 101a convocatòria, corresponen a la modalitat de música de cambra, del Concurs de Joventuts Musicals d'Espanya
Synthése Quartet