CARLES MARIGÓ, piano i teclats

BREAKING BACH

Breaking Bach és una proposta de concert sorprenent en la qual es planteja el repte estètic de trencar amb la tradició i alimentar-se d’influències tan eclèctiques com la música electrònica, el hip hop, Carles Santos, Paco de Lucía, Joan Magrané, Franz Liszt i, com a fil conductor, Johann Sebastian Bach. Carles Marigó enfoca la interpretació de la música de Bach d’una manera particular i única: fonamentada en la seva recerca com a artista i intèrpret, consisteix a tractar la música clàssica com un ésser viu, en constant adaptació, expansió i equilibri amb el medi.

Johann Sebastian Bach: Preludi en Do menor (CBT v. 1) BWV 847 / Carles Marigó: Trencadís / Johann Sebastian Bach: Fantasia en La menor, BWV 922 /  Joan Magrané - Fantasiestück 3 /  Johann Sebastian Bach / Fanz Liszt: Fuga en La menor BWV 543 / Johann Sebastian Bach / Carles Marigó: Aria variata (a la manera flamenca) BWV 989 / Johann Sebastian Bach / Carles Marigó: Erbarm dich mein, o Herre Gott BWV 721 / Carles Marigó: Pedriza

CARLES MARIGÓ és un músic format com a pianista clàssic a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) (Vladislav Bronevetsky) i al Conservatori Txaikovski de Moscou (Irina Plotnikova). Ha desenvolupat la seva faceta com a improvisador guiat per Xavier Dotras, Albert Bover, Emilio Molina, Juan de la Rubia, Michael Pisaro, James Fei i Evan Parker. Amplia la seva formació gràcies a les beques CEP, CoNCA i AIE, i amb el suport dels premis nacionals i internacionals obtinguts com a pianista i compositor durant l’etapa de formació (Eugènia Verdet, Ciutat de Manresa, Ricard Viñes, entre altres).
És membre fundador de la Cia. RAU (Catalunya) i des de 2020 forma part del col·lectiu emergent de creació Lo Desconcert (Colònia, Alemanya). Ha estat músic creador resident a la Pedrera (2016), l’Atlàntida de Vic (2020), la Marfà (Residències internacionals 2021) i al Zamus Zentrum für Alte Musik Köln a Colònia, Alemanya (2021). L’any 2020 el digital de cultura Núvol li va atorgar el premi de la crítica Castafiore a la seva aportació artística i la Fundació Carulla el va premiar amb la beca SOS Cultura pel projecte #BombollaSegura que desenvolupa amb la Cia. RAU.
Actualment, compagina la feina concertística amb la docència. És professor d’improvisació a l’ESMUC i al Conservatori Superior del Liceu.

Fundació Bachcelona
Carles Marigó