Durant gran part de la història les dones han estat condemnades a l’oblit, obligades a no deixar empremta, a no pensar, no fer-se valdre. Així i tot, algunes dones van aconseguir poder desfer-se de les cadenes. Aquest concert recull obres d’algunes compositores dels segles XIX i XX presentades de forma teatralitzada amb una actriu que narrarà la història d’aquestes creadores poc conegudes. DeLIS Duo ha creat Jo soc música amb la voluntat de donar a conèixer la història i la música d’aquestes compositores i per sensibilitzar sobre la falta d’igualtat d’oportunitats que les dones han tingut al llarg de la història.
Heriëtte Bosmans: Sonata per a violoncel i piano / Rebecca Clarke: I’ll bit my heart be still / Nadia Boulanger: Tres peces per a violoncel i piano / Dodra Pejacevic: Sonata per a violoncel i piano en Mi menor
DELIS DUO està integrat per la violoncel·lista Irma Bau i la pianista Irina Veselova, que es coneixen a Barcelona a començaments de 2017 a les classes magistrals de Peter Bruns i decideixen formar un duo estable. Es presenten en públic el 2017 amb un concert a Barcelona i poc després guanyen el primer premi al 23è Concurs Internacional Paper de Música de Capellades, el segon premi al Concurs Internacional de Música de Les Corts (Barcelona) i el primer premi al Concurs Internacional Mirabent i Magrans de Sitges en la modalitat de música de cambra.
Gràcies al premi obtingut al concurs Paper de Música, enregistren el seu primer disc, Joies del Romanticisme a l’auditori L’Atlàntida de Vic amb el segell Solfa Recordings, amb sonates de César Franck i Serguei Rakhmàninov. El 2019 participen en el cicle de concerts Audicions íntimes, gravats i emesos per Catalunya Música. Durant el 2020, amb motiu del 250è aniversari del naixement de Beethoven, interpreten la integral de les seves obres per a violoncel i piano a diverses sales de concerts i festivals. Recentment, s’han embarcat en aquest projecte multidisciplinari, amb la col·laboració de l’actriu Arántzazu Ruiz, per divulgar obres de compositores dels segles XIX i XX.