Manuel de Almeida Ferrer, violí | Carla Peña, violoncel | Imanol Casan, piano
TORNADA

Sovint, quan pensem en el catàleg d’un compositor, acostumen a recordar les grans obres, és per això que passem per alt les obres de cambra, que podem ser partitures claus en el catàleg d’un compositor. El Trio amb piano en Mi bemoll major, Op. 70/2 va ser escrit per Beethoven al cim de la seva carrera, poc després de la seva exitosa Quinta Simfonia. Encara que Gabriel Fauré fos un prolífic compositor de música de cambra, el seu Trio amb piano en Re menor, Op. 12, és la penúltima obra que va escriure, abans del seu emblemàtic i únic quartet de corda. El Trio, descrit per la reina Isabel de Bèlgica com a un delit inexpressable, és una obra evocadora. El seu llenguatge modal, que contrasta amb les primeres obres del compositor, sembla coquetejar amb la memòria d’un temps passat, amb inacabables línies melòdiques que es dilueixen unes en altres.

Ludwig van Beethoven: Trio amb piano en Mi bemoll major, Op. 70/2 /  Gabriel Fauré: Trio amb piano en Re menor, Op. 120

TRIO JAKOB és una formació resident en Països Baixos que aprofundeix en el repertori de trio amb piano creant un so únic a través de tres personalitats. Des de la seva creació el 2014, ha treballat amb destacats músics amb la finalitat d’explorar noves formes d’interpretació: Dirk Mommertz, Heime Muller, Peter Nagy, Claire Désert, Quartet Casals. En l’actualitat formen part de la NSKA (l’acadèmia holandesa de quartet de corda) i de l’acadèmia francesa ProQuartet (becats per ProQuartet i per la fundació francesa ADAMI).
El Trio Jakob ha estat guardonat amb primers premis en diversos concursos internacionals, entre els quals es troben el XVI Concurs Internacional de Música de Les Corts, a Barcelona, el II Concurs Cambra Romànica a Andorra i La Follia Nuova a Itàlia, que inclou un enregistrament professional en el Metro Rec Studio. També han estat guardonats en el Concurs de Música de Cambra de Joventuts Musicals d’Espanya i han rebut el premi Champagne Maillard el concurs FNAPEC de França.
El Trio Jakob ha actuat en sales i festivals internacionals com ara Fundación Juan March, Fringe Festival de Torroella de Montgrí, Livorno Music Festival a Itàlia, el cicle de concerts Jardí dels Tarongers a Barcelona i el cicle Dimarts Musicals de la Fundació Vital a Vitòria i a la ràdio portuguesa Antena 3-rtp. Actualment, el conjunt forma part de la xarxa Le Dimore del Quartetto, i ofereix residències i concerts en patrimoni històric europeu.

Segon premi de la 101a convocatòria, corresponen a la modalitat de música de cambra, del Concurs de Joventuts Musicals d'Espanya
Trio Jakob

16/10/22