THE MINISTERS OF PASTIME

Ignacio Ramal, violí barroc | Ángela Moro, violí i viola barroca | Alaia Ferran, viola barroca | Marc de la Linde, viola da gamba | Alberto Jara, violone | Jeremy Nastasi, arxillaüt i guitarra barroca

El primer ensemble d’instruments de la família del violí a Anglaterra quedava emmarcat per unes paraules de l’ambaixador de França a la cort d’Enric VIII; aquesta formació, especialitzada en la interpretació històricament informada de repertori barroc, les recull i se les fa seves. És en aquest origen que estableixen el seu eix central: el d’investigar sobre la música per a consort de violins i la seva evolució, així com la seva influència en gèneres posteriors. Amb una estètica acurada que, a més de mirar cap al passat, també mira cap al futur, tenen una proposta clara que abraça el replantejament de l’antiga; és així com han col·laborat, també, amb artistes d’altres disciplines artístiques, per tal d’atorgar una imatge al so.

Provinents de diferents països europeus i americans, i formats, per tant, arreu del món, els seus camins es troben a Barcelona, on decideixen formar aquest «espai propi per experimentar i crear». Han estat seleccionats com a grup integrant del programa europeu EEEMERGING+ i el 2020 van guanyar la convocatòria per a grups emergents de música antiga NEWTRACKS@FBAS.

Picforth: In nomine. GB-Lbl, Add. MS 31390 / Salomone Rossi: “Sinfonia grave” de Sinfonie et gagliarde, Llibre 1 / “Gagliarda detta La Norsina” de Sinfonie et gagliarde, Llibre 1 / Leonora Duarte: Simfonia 5 a5, secondi toniAlbert KellimPavin of Albarti. GB-Lbl, R. App. 74 / Gallyard of Albarti. GB-Lbl, R. App. 74 / Leonora Duarte: Simfonia 7 a5, terti toni / Salomone Rossi: “Sonata 17” de Sinfonie et gagliarde, Llibre 2 / “Gagliarda detta la Zambalina” de Sinfonie et gagliarde, Llibre 2 / John DowlandLachrimae Antiquae / Ballo di Mantova (trad.) / Fuggi, fuggi, fuggi (G. Cenci) / La mantovana (G. Zanetti) / An Italian Rant (The Dancing Master, John Playford) / Lekh Leshalom Geshem / Mayah KadishLilan (Obra encàrrec)

THE MINISTERS OF PASTIME és un grup de músics especialitzat en la pràctica històricament informada, centrat en la interpretació de repertori dels segles XVII i XVIII. Deu el seu nom a una expressió amb la qual l’ambaixador de França a la cort d’Enric VIII descriu la recerca de músics a Europa. The Ministers of Pastime busca reflectir la riquesa de les influències culturals a Europa. La seva proposta té com a eix principal la música per a consort de violins i la seva evolució, així com la importància d’aquests instruments en altres gèneres musicals posteriors. Paral·lelament a la formació a l’Escola Superior de Música de Catalunya, al Conservatori Reial de La Haia, al Conservatori A. Scarlatti de Palerm i a l’Abbaye aux Dames de Saintes, els components de la formació han col·laborat amb grups de música antiga com ara Le Concert des Nations, Orchestra of the Eighteenth Century, l’Acadèmia Montis Regalis, Cappella Mediterranea, Ensemble Pulcinella, European Union Baroque Orchestra, la Real Cámara i Orchestre des Champs-Elyesées. The Ministers of Pastime ha estat seleccionat com grup del programa EEEMERGING+, que dona suport i promociona grups joves emergents de la música antiga. El 2020 va guanyar la convocatòria per a grups emergents de música antiga NEWTRACKS@FBAS 2020, en el marc del Festival Barocco Alessandro Stradella.

Una proposta de

Festival de Torroella de Montgrí i EEEmerging+