ALBA CARETA GROUP

Alba Careta, trompeta i veu | Santi de la Rubia, saxo tenor | Roger Santacana, piano | Giuseppe Campisi, contrabaix | Josep Cordobés, bateria
TEIA

Teia és el títol del tercer disc de la trompetista i cantant bagenca Alba Careta; un recull de les seves darreres composicions inspirades en les seves pròpies vivències que consoliden a l’artista i a la formació dins l’escena jazzística tant catalana com europea. El concepte de Teia engloba les diferents lluites i convenciments que formen l’imaginari d’aquest nou àlbum: els conflictes interns que totes experimentem entre allò que se’ns imposa i el que realment creiem i volem per nosaltres mateixes; l’experiència d’anar entenent que a vegades, la intuïció i l’esforç són la flama que ens guia per anar trobant el propi camí, l’autèntic; i com és d’important cuidar les coses senzilles i petites que ens envolten i, que al final, es converteixen en la foguera que ens acompanya, ens inspira i ens reconforta.

ALBA CARETA, trompetista i cantant de jazz, va néixer a Avinyó el 1995. Torna a Catalunya amb el màster en trompeta jazz del Conservatorium d’Amsterdam després de passar pel Koninklijk Conservatorium de la Haia i l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Actualment, presenta el segon disc, Alades, amb Alba Careta Group, després de rebre el Premi Enderrock 2019 al millor disc de jazz per Orígens. També forma part dels àlbums Rodrigo Laviña & Su Combo (Extraño Weys), Jazz & Barroc (Alba Careta & Friends), Ulls Clucs (Producció de l’Auditori de Barcelona), i de les formacions Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya, Alba Careta & Santi Careta Duo (Sons d’un País) i Las Albitas, entre altres.
Alba Careta ha actuat amb músics com Carles Benavent, Bob Mintzer, John Clayton o Ben Wendel, i amb formacions com Jove Orquestra de Jazz d’Estudiants Holandesa (2015), JM Jazz World Orchestra (2016), BvR Flamenco Big Band (2019) i Balkan Paradise Orchestra (2015-2021). Ha estat la directora musical de Paraula de Dones de La Capsa (2019-2020) i ha tocat a sales i festivals com Jazzaldia (Donostia), Festival Internacional de Jazz de Madrid, Festival de Jazz d’Eivissa, Zagreb Jazz Festival, Groznjan Jazz Festival, Jazz in De Gracht (La Haia), Jamboree Jazz Club Barcelona, Hot Club Portugal (Lisboa) i Bimhuis (Amsterdam), entre altres.

26/05/23
Banyoles –