DIRECTOR: FRANCESC PRAT
MOZART & RAMEAU
Al llarg del segle XVIII la serenata musical era una de les formes preferides d’acompanyar les vetllades disteses i tranquil·les de l’època. I aquest sentir és encara actual quan es parla de música: vespres agradables, en bona companyia, calma i bon humor. Aquesta proposta pretén fer entrar al públic en una vetllada pròpia de l’època i fer-ho d’una manera especial: amb els músics entrant i sortint en processó a l’escenari i sortint-ne abans que el públic abandoni la sala, esperant-los al foyer. El programa està pensat per a un format de vint músics, alegre i distès, senzill i de bon humor. Obrint i tancant el concert d’una manera especial, amb la Marche pour la Cérémonie des Turcs de Lully i guiats per Mozart, amb dues de les serenates més conegudes de la història, arribem a Rameau amb Les indes galantes, una òpera-ballet que narra les històries d’amor a llocs remots i exòtics compresos sota aquest nom genèric: les indes. Aquestes tres obres seran tres exemples de la música de cambra de l’època i de les ganes de fer passar una bona estona amb bona música.

Jean Baptiste Lully: Marche pour la Cérémonie des Turcs: I. Le bourgeois gentilhomme / Wolfgang Amadeus Mozart: Petita Serenata Nocturna en Sol major, K.525 / Serenata Nocturna en Re major, K.239 / Jean-Philippe Rameau: Les indes galantes (selecció)

LA GIO SYMPHONIA és un projecte orquestral versàtil que, després de deu anys de trajectòria
exitosa, ha iniciat una nova etapa sota la direcció artística de Francesc Prat, amb la voluntat de
portar més enllà les experiències musicals convencionals apostant per viure experiències úniques i noves fórmules de presentar i programar els concerts. Al llarg d’aquests anys ha col·laborat amb artistes de prestigi nacionals i internacionals, grans noms de la clàssica com Nemanja Radulovic, Daniel Müller-Schott, Valentina Lisitsa, Albert Guinovart, Xavier Sabata,  Josep Carreras o Ainhoa Arteta. I amb projectes crossover al costat d’artistes com Monica Bellucci, Ute Lemper, Andrea Bocelli, la Fura dels Baus, Sílvia Pérez Cruz o Buika.
La GIO participa regularment amb els principals festivals del país com el Festival de Peralada, el
Festival de Cap Roig, el Festival de la Porta Ferrada, el Festival Jardins de Pedralbes, el Grec, el
Festival Cruïlla, el Portalblau i el Festival de la Cerdanya. I ha trepitjat teatres i auditoris tan
destacats com l’Auditori de Barcelona, el Palau de la Música, el Liceu, el Teatro Real de Madrid o
l’Auditori de Girona. També ha format part de grans produccions i col·laboracions com Maestro, espectacle de música electrònica del Grup Flaix; El pop d’una nit d’estiu i l’Acte Institucional de la Diada del 2019 a la Plaça Sant Jaume. I d’enregistraments de música per a projectes audiovisuals entre els que destaquen les bandes sonores de reconeguts compositors com Marc Timón, Arnau Batallé i Ivan Torrent. I també per a l’empresa Really Slow Motion de Los Angeles o La Caixa, en campanyes promocionals del nostre territori.
A més de l’activitat concertística, a la GIO comptem amb un projecte pedagògic i social que
col·labora amb campanyes solidàries i vetlla per fer arribar un projecte sòlid i de futur dins el
panorama musical català, amb un equip de professionals tot darrere que té com a objectiu situar
la GIO Symphonia com a una de les orquestres de prestigi del nostre país.

FRANCESC PRAT, director d'orquestra i compositor format a l'Escolania de Montserrat, Conservatori de Barcelona i diplomat a la Musik-Akademie der Stadt Basel (Composició) i a la Zürcher Hochschule der Künste (direcció d'orquestra). Treballa regularment amb la Sinfonieorchester Basel, la RTV Slovenia Symphony Orchestra, el conjunt BCN216, l'Orquestra Sinfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra i amb el conjunt Ö! Ensemble für Neue Musik de la qual n'és el principal director associat. Actualment és director artístic de l’Orquestra de Cambra Illa de Menorca i de la Gio-Symphonia.
També ha treballat entre d'altres amb l'Essener Philharmoniker, Collegium Vocale Gent,
Nederlands Kammerorkest, Real Filharmonia de Galicia i l'Orquesta Sinfónica de Madrid; i ha
participat en festivals o events culturals tan diversos com el Festival de Lucerna, la Berlinale, la
fira d'Art contemporani ARTBasel, Tuns Contemporans o el Sónar de Barcelona. En la temporada 2020-2021 ha debutat al Theater Basel dirigint La flauta màgica. Ha estat assistent de la direcció musical del mestre Ivor Bolton al Teatro Real de Madrid (2014-2019) i del mestre Josep Pons al Gran Teatre del Liceu (2013-2016).
Com a compositor les seves obres han estat estrenades a Suïssa, Alemanya, Itàlia i Polònia.
Destaca l'estrena de la seva primera òpera a Basilea l'any 2012. Darrerament ha estrenat al Gran Teatre del Liceu de Barcelona el monodrama Cállate.
GIO Symphonia

15/12/23