AIDA GIMENO, soprano & CARLOS SANCHÍS, piano

SOUVENIRS EN FORMA DE CANÇÓ
Souvenirs en forma de cançó presenta una mostra de la cançó espanyola i la mélodie française dels segles XIX i XX, quan París era un dels centres mundials de l’art. Per a començar, presenten la influència del cabaret en la mélodie française amb Francis Poulenc, Kurt Weill i Henri Duparc. En l’eix central trobem dos compositors mediterranis, Joaquín Rodrigo i Frederic Mompou, amb dues de les seves miniatures. Mentre, Xavier Montsalvatge mostra la presència del colonialisme en els corrents artístics amb les seves Cinco canciones negras. També reten homenatge a Antón García Abril amb dues joies de la seva producció vocal i clouen el programa amb una obra clau del repertori espanyol, les Siete canciones populares españolas de Falla.

Francis Poulenc: Les chemins de l’amour / Kurt Weill: Youkali / Henri Duparc: Chanson triste /
Soupir / Au pays où se fait la guerre / Manuel de Falla: ”Danza ritual del fuego”, d’El amor brujo /
Joaquín Rodrigo: “Adela”, de Doce canciones españolas / Frederic Mompou: “Damunt de tu només les flors”, de Combat del somni / Xavier Montsalvatge: Cinco canciones negras / Joaquín Turina: “Dedicatoria”, de Poema en forma de canciones, Op. 10 / Antón García Abril: Si fueras un crisantemo / Alba, de Canciones del recuerdo / Manuel de Falla: Siete canciones populares españolas

AIDA GIMENO va néixer a Segòvia. Ha debutat al Palau de la Música Catalana en el marc del cicle El Primer Palau, i ha guanyat un accèssit i el Premi de Joventuts Musicals de Catalunya a la millor interpretació de compositor català. L’octubre de 2022 interpreta el rol d’Alice a Falstaff en la temporada de l’Òpera de Vigo. La passada temporada va ser l’única espanyola seleccionada al concurs Operalia. S’uneix també al programa Crescendo, per a joves cantants, del Teatro Real de Madrid. Entre 2019 i 2021 forma part del Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts de València on debuta els papers de Vier Magd i Vertraute en l’òpera Elektra, Delia en Il Viaggio a Reims o la protagonista a Il Tutore Burlato. Debuta com a solista amb l’Orquestra i Cor de la Comunitat Valenciana dirigida per Michele Mariotti amb el Gloria de Poulenc.

CARLOS SANCHÍS ha actuat en auditoris com el Musikverein de Viena, l’Acadèmia Franz Liszt de Budapest o el Concertgebouw d’Amsterdam. Interessat en la música de cambra, està especialitzat en el món de l’òpera i l’acompanyament de cantants. És membre de l’Acadèmia de l’Òpera de París. S’ha especialitzat en el Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts de València, la Georg Solti Accademia i el Royal Northern College of Music. Es forma en els conservatoris de Ginebra i Saragossa amb Miguel Ángel Ortega Chavaldas i Dominique Weber. Interessat en la música actual, participa en diversos projectes de l’Ensemble Drama i treballa en la Universitat de Tallinn (Estònia) amb el flautista Jonathan Henderson.

Premi Joventuts Musicals de Catalunya del Primer Palau
Aida Gimero