Marina López Manzanera, clave | David Gutiérrez Aguilar, flauta | Pablo Albarracín Abellán, violí barroc | Luis Manuel Vicente Beltrán, viola barroca | Marc De la Linde Bonal, viola de gamba
EL CLÀSSIC CONTINUO. LA SOCIETAT BACH-ABEL
En el segle XVIII, diferents organitzadors van establir un sistema d’abonament per a concerts a les sales més prestigioses de Londres. Una de les sèries més famoses de la segona meitat del XVIII va ser la de Bach-Abel. Creada per la cèlebre cantant Teresa Cornelys, va començar el 1765 amb concerts celebrats en els seus salons. Tres temporades més tard, Johann Christian Bach i Carl Friedrich Abel van assumir la direcció del cicle, i van arribar a programar els seus concerts en els prestigiosos salons del Hannover Square, entre 1775 i 1781. Bach i Abel tocaven les seves obres i convidaven a músics de tota Europa a participar-hi, com Juan Oliver Astorga, compositor murcià, que va anar a Londres el 1767 i va col·laborar i treballar en la societat. Igualment, s’incloïa repertori dels músics més destacats de l’època, com Carl Phillip Emanuel Bach o Joseph Haydn. Abel, violagambista, i Bach, clavecinista van ser testimonis de la transició del barroc al classicisme, i aquest repertori es podia tant amb instruments del barroc (clavicèmbal o viola de gamba) com més moderns (fortepiano o violoncel). El 2023 es commemora el 300è aniversari del naixement de Carl Friedrich Abel.

Johann Christian Bach: Quartet per a flauta en Do major WB58 / Carl Friedrich Abel: Quartet per a flauta en Re major WK226 / Juan Oliver Astorga: Trio per a dos violins i baix continuo / Carl Philipp Emanuel Bach: Divertimento en Sol major H642 / Joseph Haydn: Quartet per flauta Op. 5, Divertiment en Re major, Hob. II: D9

ANACRONÍA és un ensemble que cerca una nova relació entre la música clàssica i el públic basant la seva posada en escena en l’espontaneïtat, la diversió i l’energia compartida dins i fora de l’escenari, a través de la recreació d’aquells anacronismes musicals que van succeir en moments de transició i confrontació de llenguatges. Han estat seleccionats pel Circuit Festclásica 2023 i la Societat d’Artistes Intèrprets o Executants d’Espanya 2023, i guardonats per l’Associació de Grups Espanyols de Música Antiga com a Millor Grup Jove 2022. Són ensemble resident del Festival ECOS de Sierra Espuña i de la Basílica de Santa Maria del Pi de Barcelona. Han actuat a  festivals com el Misteria Paschalia Festival de Cracòvia (Polònia), la Quinzena Musical Donostiarra, el Festival de Santander o la Setmana de Música Antiga d’Estella.

Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya (Millor intèrpret de música barroca 98a convocatòria en la modalitat de música antiga, 2021)
Anacronia

15/07/23